• Tina83

vill lämna tillbaka båda glasögonen från Specsavers... hur länge får man byta?

jag köpte glasögon från specsavers i slutet på april. fick de hemskickade i början på maj (köpte på annan ort)

i butiken sa de att jag hade 3 månaders bytesrätt om jag ångrade mig. nu när jag kollade på hemsidan står det 30 dagar.... vilket betyder att jag köpt glasögon för 3500 som jag måste kasta i så fall..

grejen är att dom inte passar, nåt av paren. var in till synsam igår för att justera dem (har långt till specsavers) oxh hon sa att det ena paret inte passar på mig, vilket jag ju också märkt..det är för smalt mellan näsvingarna, så glasögonen inte sitter bra.
    det andra paret är det likadant med, och hon på synsam tyckte att det var helt uppenbart, och att det va dåligt att dom inte sa nåt. det var DEM som sa att jag "absolut ska ta dom"..

skit samma.....får jag byta fast det gått mer än 30 dagar? de är helt oanvända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 07:15
    kanske låter märkligt detta, men grejen är att mina andra glasögon var sönder o jag var tvungen att köpa nya. var stressad o ville att de skulle hjälpa. de var inte alls treviga, och verkade ha bråttom. jag var skitstressad så jag litade på dem..

• Svar på tråden vill lämna tillbaka båda glasögonen från Specsavers... hur länge får man byta?
  • Tina83

kollade på paketet dom kom i, och det postades den 8 maj, och kom till mig den 10, alltså exakt en månad idag...

Svar på tråden vill lämna tillbaka båda glasögonen från Specsavers... hur länge får man byta?