• pajas01

paddla kanot med en ettåring

ah vi är ett gäng kompisar som ska paddla kanot. nu till kruxet. våran pojk kommer INTE följa med men våra kompisars dotter ska följa med och paddla dem hävdar att deras aktiva dotter kommer att kunna sitta still i en plåt kanot i 2 timmar pass..

och sen när de är dags att campa så tror dem att de alltid är någon som kan elka med henne.. jag och sambon känner väll att vi är barnlediga och ah inte vill vi ta hand om deras dotter då.. tycker iofs alls att de är någon bra idée att paddla med henne alls..

vad tror ni?!? har vi fel. ?

• Svar på tråden paddla kanot med en ettåring
  • viseversa

det tycker inte jag heller! skulle aldrig paddla med min dotter på 13mån! och säg till era vänner att ska dom ta med henne så har ni ingen lust att ta ansvvar för ni är som sagt lediga från barn under denna sem!

• pajas01

vi kommer inte följa med tror inte på att vi kommer kunna paddla..

har sagt till dem att dem måste hyra en kanot några dagar innan i en timma för att se att de inte kommer att gå att paddla med en ettåring för hon kommer inte sitta still. men dem tror bestmmt att de går

• viseversa

men du säger ju att ni ska följa med i TS.Ska ni eller ska ni inte följa med?

• SeTa

Det beror ju helt på hur barnet är. Jag vet att mina barn hade fixat det, men jag tycker att det är lite värre att föräldrarna kanske räknar med att ni ska ta ansvar över deras dotter.
    När jag är barnledig vill jag verkligen kunna njuta av det, och absolut inte känna att jag måste hjälpa till med någon annans barn..

• pajas01

vi vill följa med men vi tror inte att de kommer att gå.. de är väl där de hänger.. vi följer med om dem inser att de inte kommer att funka med henne i båten.

• pajas01

nä jag och sambon tänker itne ta hand om deras dotter någonting.. de jag känner med detta är väll om det händer någe! båten kan kantra de kan hända saker som gör att de sltar illa så känns de jäkligt jobbigt.

önskar dem hade lyssant å hyrt en kanot för en timma de kostar dem 30kr.

istället för att kanske behöva vända hem..

• SeTa

Barnet kommer väl ha flyväst?
    Med största sannolikhet kommer tösen o trilla i, men med en bra flytväst gör ju inte det så mycket. Det finns massa barn som semestrar i båt sommaren lång, så varför skulle inte detta barn klara det?
    Men varför inte bara göra klart för föräldrarna att ni inte vill ta ansvar över barnet? Att ni har valt att skaffa barnvakt för att njuta av lite ledighet?
    Jag tycker att det verkar dumt att låta en 1-åring komma ivägen för era semesterplaner.

• inoka

Våra tre barn kan inte sitta still ens i vår stora nimbus och skulle då rakt inte sitta still i en kanot *S*
    MEN alla barn är olika.

Svar på tråden paddla kanot med en ettåring