Hur är det att vara ihop med en polis??
Skulle vara coolt att vara tillsammans med en polis. Hur är det?? =)
Skulle vara coolt att vara tillsammans med en polis. Hur är det?? =)
Jag vet inte, men jag tror att det är ungefär som att vara tillsammans med en skötare, en bankman eller en varuplockare på ICA.
Are you sure?? =)
Polis är ju bara ett yrke....... Man förälskar väl sig ändå i en personlighet.
Förstår inte varför det skulle vara så häftigt?
Har flera bekanta som är poliser, och det är inte så fränt alla gånger.
Många hot och en massa skit.
Och inte bara mot polisen själv i fråga utan även familj och barn.
Jag är glad att maken sitter på sitt kontor och inte är ute och blir
utsatt för en massa riskabla uppdrag.
Glömde en sak:
Mina "polisvänner" är som vilka människor som helst!
Vanliga föräldrar som går till sitt arbete som alla andra.....
Skulle det vara annorlunda på något sätt?
De jag känner är poliser på jobbet, hemma är de som "vem som helst".
Men tänkte kanske att det kunde vara en kul tråd.
Jaha....kan meddela att det är som att vara ihop med vem som helst förutom när man är ute på stan eller dyl.....han är alltid "vaken"=uppmärksam.....han ringer mig stup i kvarten när jag är på promenad tex, för att kolla att allt är ok....han är väldigt överbeskyddande,......annars så rapar o fiser han som vem som helst o är fotbolls galen så det stör.....men visst man känner sig trygg o jag vet att han kan klara av dem knivigaste situationerna om det skulle uppstå nått, sambon har dock varit i tjänst i 19 år.
Hahahah, så en väktare är en poliswannabee?
Det innebär väl främst att det blir en del nattarbete samt oplanerade shift då och då?
I dagens samhälla har Polisen tyvärr inte så mycket respekt coh får nog stå ut med mycket s##t från folk samt stress och press från chefer mm. Inte så roligt kanske.
Jag skulle nog känna mig rätt trygg om jag var tillsammans med en polis =) Än om min kille jobbade på ICA ;) Fast iof kanske ICA-snubben är värsta karate-kid också...
Det är ialla fall roligare att höra vad en pappa Batong gjort på jobbet än att lyssna till en som blandar färg på Beckers
*S*
Har en kompis som varit polis ett par år nu och generellt verkar de som vilket jobb som helst. Men de får ju dagligen träffa massa knepigt folk. Som när han, nybliven pappa skulle hämta in en "väldigt stor kille, psykskt instabil, känd för att göra aggressivt motstånd" till förhör kort tid efter att ett liknande jobb gått fel och en polis sköts till döds. De kan nog kännas.
Min sambo har jobbat som s.w.a.t. utomlands.........som många flickor så drömmer man om en stark man som tar hand om en, men dom är rätt vanliga hemma....men en sak jag tycker är jobbigt är när sambon frågar mig frågor....han ska alltid analysera mina svar han läser av kropps språket samt frågar frågor som man aldrig kan slingra sig ur.....han har även ett helsikes minne....
han vrider o vänder på allting när vi tjafsar.....
Sen är min kille väldigt trött på människor, han gillar bara vara med familjen, han vill helst inte umgås med folk, det kan jag tycka är trist...men jag förstår honom på den fronten, att han uppskattar lugn o ro......
Haha, ja precis :P
Som jag då *s* Fast jag ska inte bli polis, utan mer av en psykolog =)
De påminner mig om en kompis från frankrike som jobbar som insatspolis utomlands i deras kolonier. Hans tjej tycker verkligen inte om när han är på utlandsuppdrag och bevakar t.ex. val i länder där det kan gå riktigt hett till. Men det är väl inte direkt det som det handlar om men iaf.