• April 99

hur ändra inkomstuppgifter hos försäkringskassan?

Som frågan lyder...
    behövs en blankett eller fixar man det på nätet?
    Hur långtid efter man skickat in är det registrerat?

• Svar på tråden hur ändra inkomstuppgifter hos försäkringskassan?
  • Micke

Du ändrar uppgifterna i samband med att du begär ersättning. Både papper eller nätet fungerar.

• Angel 85

jag fick ändrad inkomst medans jag var mammaledig och då ringde jag till fk och sa hur mycket mer jag tjänade och så räknade hon ut resten!

• Lilly mama

Nej, för när du skriver under uppgifterna så intygar du att de stämmer på heder och samvete. Det är mao brottsligt att ljuga för FK. Kanske inte så förvånande... De kan givetvis dubbelkolla, men de behöver inte göra det.

• Pink Muffin

Lånar tråden... Om man ändrar årsinkomsten utifrån förra årets deklaration - vilket datum ska man ange??

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080706 ♥
  • Micke
    Pinkie skrev 2008-06-11 21:40:48 följande:
    Lånar tråden... Om man ändrar årsinkomsten utifrån förra årets deklaration - vilket datum ska man ange??
    det är din nuvarande inkomst som är intressant och hur länge du haft den.
  • Pink Muffin

Sambon är den som jobbar och jag är hemma med barnen, men nu i sommar tänker han ta FP ist för semester... Den årsinkomst som står på hans sida är gammal och jag ska uppdatera den - räcker det inte som jag skriver in den nya årsinkomsten från 2007 års inkomstdeklaration?? Jag kan ju skriva in en ny årsinkomst, men sidan låter mig inte gå vidare... Jag trycker på Genomför ändringar, men kommer inte vidare!!

• Dahlia
    Pinkie skrev 2008-06-11 21:40:48 följande:
    Fk utgår inte från förra årets deklaration, först pga att i den står det även med semesterersättning och det räknas inte in i din sgi om jag har förstått det rätt.
    Sen så är det vad du tjänar nu som de vill veta, inte vad du tjänade förra året.
    Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är vår lille Eddie här
  • Pink Muffin

OK, jag är med, men varför låter inte sidan mig gå vidare...??

• Pink Muffin

Nää, jag är inte med... hur har ni angett er inkomst då?? Om han har en årsarbetstid på 2080 timmar ska jag multiplicera den med timlönen bara?? Då får man ju inte med övertid och OB och sånt!!

• Dahlia

Det bästa du/ ni kan göra att ringa hans lönekontor och be de räkna ut hans beräknade inkomst och sen skickar ni in det intyget till fk. Då blir det helt rätt från början

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är vår lille Eddie här
  • Pink Muffin
    Dahlia skrev 2008-06-11 22:02:30 följande:
    Det bästa du/ ni kan göra att ringa hans lönekontor och be de räkna ut hans beräknade inkomst och sen skickar ni in det intyget till fk. Då blir det helt rätt från början
    Joo, så har vi gjort tidgare och jag gör också så när jag får löneförhöjning, men när jag nu upptäckte att man kunde ändra själv lät ju det skitsmart... Men jag kommer helt enkelt inte vidare från sidan... Då får FK skylla sig själva för det blir ju mer jobb för dom!! Tack iaf!!
  • älskadebarnbarn

oom man glömt ändra inkomstuppgifterna i april när ddet ökade, får man då det retroaktivt?

• Pink Muffin
    älskadebarnbarn skrev 2008-06-11 22:07:17 följande:
    oom man glömt ändra inkomstuppgifterna i april när ddet ökade, får man då det retroaktivt?
    Ja!
Svar på tråden hur ändra inkomstuppgifter hos försäkringskassan?