Någon som jobbar med att "bygga" naglar??
Någon här som jobbar med att "bygga" naglar?
Jag funderar på att göra akryl naglar men har jätte korta naglar, hur funkar det då?
Hur "bygger" dom då?
Tacksam för svar!!!
Någon här som jobbar med att "bygga" naglar?
Jag funderar på att göra akryl naglar men har jätte korta naglar, hur funkar det då?
Hur "bygger" dom då?
Tacksam för svar!!!
Jag jobbar inte med naglar men jag vet hur dom brukar göra. Om naglarna är väldigt korta får man sätta tippar först och sen bygga ovanpå dem. Så korta naglar är inget hinder
Tack för ditt svar!
Någon som vet mer utförligt hur det funkar?
rädd att det inte skall sitta om man har korta naglar och sätter tippar!
Jo det ska sitta även om du har korta naglar, men om du ska ha franska tippar kan det se lite roligt ut om det bara är väldigt lite narturlig nagen och mycket vit tipp. Är du nagelbitare, därför du har väldigt korta naglar? Annars ska de ju va nyklippta om man ska sätta tippar så det är inget problem.
JO det där med att det ser roligt ut om man har för korta har jag sett :)
Tyvärr är jag nagelbitare men har egentligen inte några problem med att sluta bita men jag orkar inte vänta på att dom skall väga ut då jag jobbar med ett jobb som visar mina händer HELA tiden och jag tycer det ser mycket fräschare (stavas) ut med långa nalgar :)
Intressant tråd! Jag är nagelbitare av den värsta graden och mina naglar ser ut så man blir mörkrädd!
Jag jobbar som receptionist och har ett himla bestyr med att dölja mina händer jämt.
Jag har provat med lösnaglar och det funkar ju bra i 2 dagar innan lösnaglarna spricker. Jag har lagt en förmögenhet på dessa och i slutändan så ger jag upp därför att det tar för lång tid och kostar för mycket pengar om man måste byta naglarna varannan dag.
Hur funkar det att bygga naglar? Hur länge håller det?
Hej!
Vart bor du?
Naglarna kan väl i sig hålla väldigt länge men man måste bygga på utväxten.
det brukar variera från salong till salong men mellan var 3:e till 5:e vecka kan ja tänka mig!
Jag skulle absolut rekommendera dig till att göra em nagelförlängning. Nagelbitare kan få jättesnygga naglar -en duktig nagelterapeut plarar av att göra ett lika snyggt jobb på en nagelbitare. Oftast förlänger man nagelbädden så att det vita (om man väljer franskt) inte börjar där din nerbitna nagel slutar, utan efter en bits förlängning av din naturliga nagel.
Jag har själv konstnaglar och har haft i flera år. Det är det enda sättet för mina naglar att hålla. Jag knapprar på en daor hela dagarna, har en vild 3-åring hemma och dom håller perfekt. Aldrig några släpp, varken med akryl eller gelé. Så, det är värt varenda krona. Gelé tycker jag bäst om, men det är individuellt : )
Lycka till!
En bra nagelterapeut kommer kunna rekommendera dig det som är bäst för just din typ av naglar. Jag använder själv mest gelé och tycker att det är lite mjukare och får en mer klarhet i sig. Men akryl kan vara riktigt snyggt också. Testa dig fram för att se vad just Du tycker bäst om : )