• en blev två
    Äldre 10 Jun 10:52
    10657 visningar
    16 svar
    16
    10657

    Någon som ser på Svensk TV utomlands??

    Hej på er.

    Är just hemkommen efter 2 veckor i Sverige och som vanligt är jag lite hemsjuk
    Undrar om det är någon här som har tillgång till Svensk TV utomlands, antingen SVT Europa eller om ni löst det på något annat sätt?
    Skulle vara så så kul om min son skulle kunna kolla på Bullibumpa mm. plus att jag tror att det skulle hjälp hans spåk en hel del

  • Svar på tråden Någon som ser på Svensk TV utomlands??
  • Jessie­74
    Äldre 10 Jun 11:00
    #1

    Vi har SVT Europa i vårt hus i Spanien. Det fungerar bra. Vi har egen parabol och ett kort som vi köpt här hemnma. Annars finns det ju massor att se på svt.se om man har tillgång till nätet hemma.

  • en blev två
    Äldre 10 Jun 11:08
    #2
    Jessie74 skrev 2008-06-10 11:00:20 följande:
    Vi har SVT Europa i vårt hus i Spanien. Det fungerar bra. Vi har egen parabol och ett kort som vi köpt här hemnma. Annars finns det ju massor att se på svt.se om man har tillgång till nätet hemma.
    Hur mycket kostar det och är det värt pengarna, tittar ni mycket på det?
    Måste det vara en speciel parabol, köpte ni eran i spanien eller hemma.
  • Jessie­74
    Äldre 10 Jun 11:27
    #3

    Här kan du läsa om pris och vad som krävs för utrustning.

    www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp

    vi köpte våran utrustning i Spanien. Det tråkiga är att dom ofta byter sattelit så man måste ta hem en tekniker som ställer om utrustningen och riktar om parabolen.

    1700 kr är rätt dyrt tycker jag. Utbudet är sådär men bor man permanent utomlands så betyder det rätt mycket att få se på svensk tv.

  • Äldre 10 Jun 16:07
    #4

    Du kan se massor av program på svt.se

    De har bla en Bolibompa-timme som sonen ibland tittar på. Och när jag får hemlängtan kollar jag på Rapport.

  • en blev två
    Äldre 11 Jun 00:25
    #5
    canmamma skrev 2008-06-10 16:07:13 följande:
    Du kan se massor av program på svt.se De har bla en Bolibompa-timme som sonen ibland tittar på. Och när jag får hemlängtan kollar jag på Rapport.
    Skulle du kunna hjälpa mej och hitta Bolibompa timmen jag kan bara hitta en massa små program.
  • Äldre 11 Jun 01:33
    #6

    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=986796&lid=puff_1042707&lpos=extra_0
    Till höger finns en dekal med en drake på. Bolibompa play står det och man klickar på Spela. Det öppnar upp i ett nytt fönster. Ibland tar det vääääldigt lång tid. Det är kanske ide att testa först utan barn som kan bli jättebesvikna om uppkopplingen är för långsam.
    en blev två skrev 2008-06-11 00:25:39 följande:


    Skulle du kunna hjälpa mej och hitta Bolibompa timmen jag kan bara hitta en massa små program.
  • en blev två
    Äldre 11 Jun 11:42
    #7

    Tack för det Thy, du hade rätt det tar alldeles för lång tid för att ladda ner. Undar hur snabb uppkoppling man behöver för att det ska funka?

  • Amor Fati
    Äldre 11 Jun 12:05
    #8

    Hej!
    JAg har blivit tipsad om denna hemsida där man kan beställa svensk TV via Internet. Har dock inte provat det själv. En kompis till mig har gjort det.

    www.millicomp.bz/

  • FOA
    Äldre 11 Jun 14:17
    #9

    en blev två skrev 2008-06-11 11:42:26 följande:


    Tack för det Thy, du hade rätt det tar alldeles för lång tid för att ladda ner. Undar hur snabb uppkoppling man behöver för att det ska funka?
    Tittar ocksa mycket pa svt.se men har inga problem med uppkopplingen (har inte nagon supersnabb/dyr bredbands uppkoppling). Kankse olika i andra lander (bor i London) men vet att det ocksa kan bero pa hur langt ni bor fran televerkets kur/elskap dar uppkopplingen kommer ifran.
  • en blev två
    Äldre 11 Jun 22:18
    #10
    FOA skrev 2008-06-11 14:17:08 följande:
    Tittar ocksa mycket pa svt.se men har inga problem med uppkopplingen (har inte nagon supersnabb/dyr bredbands uppkoppling). Kankse olika i andra lander (bor i London) men vet att det ocksa kan bero pa hur langt ni bor fran televerkets kur/elskap dar uppkopplingen kommer ifran.
    Jag bor också i UK, i Scotland för att vara exact, det borde ju inte vara någon större skillnad. Får nog slå en signal till Orange.
    Det konstiga är att allt på SVT funkar förutom Bolibompa. Det vore jätte snällt om kunde kolla om du kan få länken i inlägg nr. 6 från Thy att funka.
  • FOA
    Äldre 11 Jun 22:31
    #11
    en blev två skrev 2008-06-11 22:18:40 följande:
    Jag bor också i UK, i Scotland för att vara exact, det borde ju inte vara någon större skillnad. Får nog slå en signal till Orange.Det konstiga är att allt på SVT funkar förutom Bolibompa. Det vore jätte snällt om kunde kolla om du kan få länken i inlägg nr. 6 från Thy att funka.
    Lanken fungerar och jag har just sett lite av 'Min Forskola'. Har sky.com bredband.
  • Äldre 11 Mar 21:31
    #12

    Om man abonnerar på Netflix så tror jag att man kan se både SVT och tv 4

  • FisLis­a
    Äldre 11 Mar 21:33
    #13

    anonine.se gör att du kan byta till en svensk ip-adress. Då tror alla webbsidor att du är i sverige och då kommer du åt all webbtv från vart du än är.

  • Äldre 16 Mar 17:10
    #14
    Vi använder identitycloaker.com som gör så att du har en svensk (eller engelsk) IP address. Tittade pa bandyfinalen på ipaden utan problem. Vi bor i Schweiz
  • Äldre 12 Feb 10:49
    #15

    Jag sökte på Google och fann denna tråd. 


    Denna guide hjälpte mig http://vpnkungen.se/se-paa-svensk-tv-utomlands/ 
    hoppas den kan hjälpa någon annan också

  • Äldre 24 Mar 11:05
    #16

    www.coretv.se funkar bra - då får man TV på TV.Cool

Svar på tråden Någon som ser på Svensk TV utomlands??