• januaribebba

libero swimpants och flytväst

nu kanske jag verkar korkad men köpte libero swimpants för att kunna ha när vi seglar. eftersom vissa flytvästar sägs inte kunna vända barnet rätt pga av att blöjan sväller upp om barnet skulle råka hamna i vattnet. fick tips här på fl att man då kunde ha badblöjor eller vad de kallas så blöjan inte vattenfylls. men de där libero swimpants e ju värdelösa. bebis kissar rakt igenom direkt. för de e väl meningen man ska ha de som blöja när de går på bebis-sim...med såna där badbyxor över? då borde de ju funka så som vi gör? eller har jag missuppdfattat nåt?

• Svar på tråden libero swimpants och flytväst
  • januaribebba

ingen som vet några bättre swimpants?

• Mizzz

de är nog inte meningen att de ska hålla kiss. Bara nr2..

PÅ vårt babysim har vi inte nån blöja under simbyxorna. bara vanliga babysimbyxor som håller tätt för nr2

• januaribebba

jaha så då kan bebisarna kissa i vattnet då? när jag gick på gravid-vattengympa så var det beis-sim innan. betyder det att de ev kissade i vattnet då? finns det inga som kan hålla kiss?

• Mizzz
    januaribebba skrev 2008-06-10 12:35:35 följande:
    jaha så då kan bebisarna kissa i vattnet då? när jag gick på gravid-vattengympa så var det beis-sim innan. betyder det att de ev kissade i vattnet då? finns det inga som kan hålla kiss?
    japp... de hade garanterat kissat i vattnet.

En blöja som håller kiss skulle ju såklart hålla vatten oxå. Och då blir de ju fulla av vatten på en gång och sväller upp.
  • januaribebba

okej då fattar jag inte vad personen som tipsade mig om att man kan använda swimpants i kombination med flytväst menade. det går ju inte då...skumt

• januaribebba

sorry om jag e korkad men jag tänkte liksom att den håller kiss inne och vatten ute...hmm om du fattar va jag menar?

• Mizzz
    januaribebba skrev 2008-06-10 12:58:01 följande:
    okej då fattar jag inte vad personen som tipsade mig om att man kan använda swimpants i kombination med flytväst menade. det går ju inte då...skumt
    jadu, personen som gav de tipset tänkte nog inte på kiss...

Ingen aningn nu, men tygblöjor kanske är bättre i vatten, de suger ju inte lika mycket som vanliga blöjor iaf.. Dock är det ju dyrt att inhandla bara för en sån här grej...

Men det finns ju även ett par flytvästar som faktiks hbar fått helt godkäntoch som i vid varje testtillfälle vänt barnet rätt. Kanske bättre att köpa en bra väst?
    www.testfakta.se/Article.aspx
  • januaribebba

jo men nu har vi redan en flytväst så känns onödigt. den var inte heller med i testet. kan ju va så att den funkar men såklart vill man ju va säker. fattar inte för personen som tipsade mig sa att de gjorde så och att det funkade bra. helskumt

• januaribebba

hmmm ja tygblöjor har vi ju några stycken men använder dom aldrig. ja jag får tänka på det

• januaribebba

har pratat med tillverkaren av flytvästen nu och de säger att den är testad och att den vänder blöjbarn så då e jag nöjd

Svar på tråden libero swimpants och flytväst