• Anonym

    Polisanmäla rektorn

    Har ni polisanmält en rektor på en skola någon gång?
    hur har utgången varit?

    Den rektor jag ska anmäla har i flera års tid gjort allt för att trakassera oss och vårt barn som går i lågstadiet.

    Vi har mail och brevbevis på hennes försök att skrämma iväg oss från skolan.

    Hon har anmält oss till soc flera gånger men där är vi helt på det klara med varandra! De har flera gånger sagt till oss at de inte ser någon som helst oro för barnens väl och ve i vårt hem.

    Polisen är också inblandad i en påhittad misshandel där jag är helt frikänd.

    2 fröknar har stött på ig på konsum och sgt att de är förbjudna att tala med mig, annars blir de avskedade.

    Jag har hela tiden väntat med en anmälan i tro om att det kanske ska lugna sig men det blir bara värre.

    Det finns en väldigt stark anledning till varför vi inte byter skola och soc håller helt med oss. (jag vill inte gå in på detaljer)

  • Svar på tråden Polisanmäla rektorn
  • teddy

    Men gud vilken jävla människa. Ursäkta. Jag tycker absolut du/ni ska anmäla rektorn.Det där verkar ju helt sinnessjukt.

  • Anonym (x+x+x)

    Polisanmälan vet jag inte, vore nog mer verkningsfullt att anmäla rektorn till skolverket som är ansvariga och kan vidta åtgärder mot rektorns handlande.

    Vad ska polisen göra mer än att ta upp anmälan? De kan ju möjligen straffa henne(osannolikt)men inte kräva någon förändring

  • Anonym

    Ja hon är sinnesjuk minst sagt!

    Hon har bl a skickat ut mail till 3 klasser där föräldrarna har fått läsa att jag har skadat barn och att polis och soc är inblandade. Detta jag är anmäld för är utrett och jag är frikänd på alla punkter. Barnet jag ska ha skadat vinkade glatt till mig för några veckor sedan - hade jag bivit slagen av en vuxen hade jag varit livädd för henne/honom

    Vi har fått enormt stöd av många föräldrar men ändå är det olustigt.

    Sen finns det ju ockå en del föräldrar, om en väldigt få tack och lov, som ser sin chans att haka på rektorns trakasserier.

    Vårt barn blir ex inte bjuden på kalas, får inte leka med deras barn (i skolan är de bästa vänner)
    detta är en mycket liten del av vad som har skett, och definitivt inte det grövsta!

    Är anmälan til skolverket bättre?

  • Bengski

    Hej. Har ju registrerat här och precis läst ditt fall. Få man frpga vad hände med ditt fall?
    Tack på förhand. Bengski

Svar på tråden Polisanmäla rektorn