basilika te, torkad eller färsk?
När man ska dricka basilika te för att pröva att få igång förlossningen ska det va färsk eller torkad basilika då?
När man ska dricka basilika te för att pröva att få igång förlossningen ska det va färsk eller torkad basilika då?
tror det ska vara torkad oh att det ska kokas i vatten sen ska du nog dricka 2-3 koppar om dagen...
Medicinskt sett kan jag inte tänka mig att det skulle göra någon som helst skillnad. Möjligen borde koncentrationen av aktiva ämnen vara högre i färsk basilika.
(Varför skulle det inte funka att låta färsk dra i kokande vatten?)
funkar det att dricka basilika te?
Har läst på lite nu...
Det ska vara 3 st torkade basilika blad till varje kopp!!Och du ska dricka mellan 7-10 dl om dagen...det ska stå och dra i 10-20 minuter och vattnet ska inte koka utan värmas...kokar det så åker alla verksamma ämnen med ångan!!
Good luck!!
men ja har bara torkad basilika, typ hackad elel rnåt på påse.. funkar det lika bra? vet inte om ja orkar dricka 7 dl.. men kanske 2 koppar.. tror ni det räcker?
jag är inne på andra koppen nu och det kommer att bli betydligt fler ikväll tillsammans med fotboll och chips. Tycker faktiskt att det va rätt gott. Nu håller vi bara tummarna för att det funkar också
ja läste att man kan hälla i lite kanel oxå.. tror ni det funkar ihop eller ska man ta de var för sig?
läste om det här
nellshr.hellberg-kling.se/open/ortrecept.html