• jsmfb

Hur är det med barnomsorg i Upplands Väsby?

Vi funderar på att flytta dit men det är väl som överallt annars att man skall vara ute i jättegod tid för att få något? När man tittar på kommunens hemsida ser det ut som att man söker till de privata genom samma kö, stämmer det eller skall man kontakta dem separat? Är det någon som har fått hitta andra lösningar, typ dagmamma eller barnflicka? All information mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur är det med barnomsorg i Upplands Väsby?
  • realcha

Jag har dagmamma. Superbra, har även haft dagis till stora tjejen. Det var också bra.
    Du söker det du vill från samma kö. Så om du sätter tex ett dagis först och dagmamma i andra hand så kommer dagiset att prioriteras i kön om du förstår vad jag menar.
    I Väsby så har de platsgaranti som så vitt jag vet följs. Du ska bli erbjuden en plats inom tre månader tror jag det är. Men det kan bli på ett annat ställe än det du skrivit som första hand.

• Litenmyra

Det står att man ska söka tre månader innan man vill ha plats, men dagisen blir glada om man söker så snart som möjligt. Vi sökte och fick plats på Ringblomman och var jättenöjda! Lycka till!

• jsmfb

Bra info - tack! Jag lade ner jättemycket energi på att hitta "rätt" dagis när vi flyttade hem till Sverige och nu får jag hoppas på turen om det blir snabba ryck.

• pssst

Jag har hört att det ska finnas "Må bra" förskolor som ska vara bra, även de förskolorna som ägs av paret Schmit ska vara bra.

Själv är jag väldigt missnöjd men barnomsorgen sedan EttTuTre (de äger alla dagis i centrala väsby) tog över Folkparken, personalen är ok men föreståndaren och den nya VDn lämnar mycket att önskar. De skickar jätteotrevliga brev till oss föräldrar med en ganska nedlåtande attityd. Jag är väldigt missnöjd!

• jsmfb

Jag är tacksam för all input, och några otrevliga brev vill jag inte ha...

Svar på tråden Hur är det med barnomsorg i Upplands Väsby?