• Bellsam

Någon som vet hundrasen?

Har sett på komediserien "Hemma hos Fran" några gånger och blivit sååå förälskad i den lilla hunden som hon har. Den ser ut som en liten nallebjörn. Någon som har sett serien och vet vilken hund jag talar om? Någon som kan hjälpa mig med vilken ras det är?

• Svar på tråden Någon som vet hundrasen?
  • meic

svarade ju i din andra tråd med vad det är för ras och vad den heter...

• Bellsam

Men det är inte en pomeranien, för det är inte den hunden i Nanny. Är en helt annan hund.

• Bellsam

Svårt att se.. Men jag vet till 100% att det inte är en pomranien i alla fall. Men det finns en ras som liknar den rasen i olika vinklar, men inte alls i helhet.

• Majora

är det inte en japansk dvärgspets?

• scharlotta

Hur kan du veta till 100% att det inte är en pomeranian?
    Hunden som är med i Hemma hos Fran är hennes hund Esther Drescher och det är en pomeranian..

• Bellsam

Ingen aning... Hittar ingen bild på en japansk dvärgspets så jag vet inte...

• Majora
    Bellsam skrev 2008-06-10 14:49:32 följande:
    Är inte det samma sak som en pomeranien?
    ärligt talat har jag aldrig hört namnet
  • Majora
    Zitrus skrev 2008-06-10 14:50:43 följande:
    Det är en Dvärgspets! Ingen japans, utan bara en dvärgspets!Även kallad Pomeranian!www.pomeranianklubben.dinstudio.se/
    det står ju på den sidan att de heter tysk spets, inte dvärgspets??? *snurrig*
  • Zitrus

Men om du googlar på "dvärgspets" på bilder så får du upp bilder på sådan hund. Jag är inte så insatt men jag antog att de hette Dvärgspets. Spela roll det är en liten spets iallfalla, hoppas du fick fram det du ville.

• Bellsam

Men alla spetsar ser olika ut. Det finns alltid någon olikhet mellan spetsarna :)

• Zitrus

OKej, som sagt jag är inte så himla införstådd i just småraser. Så det där bli mitt bidrag till tråden, hoppas du hittar exakt det du söker!

• Uncia

ja hennes hund är en Pomeranian.(före detta dvärgspets)

i grenen "tysk spets" så finns olika varianter och storlekar som uppdelas i raser. vi har keeshond(den största) sen mittel och kleinspitz och sen då denna...Pomeranian som rasen heter.

• Uncia

Nu såg jag bara snabbt Fran och tänkte på nanny.
    har inte sett "Hemma hos Fran" så mycket.
    men är det inte Pom. så är det Kleinspitz du ska kolla efter.
    dem finns i chokladbrunt och är i liknande storlek.

rasklubb till mittel&kleinspets

www.skmk.info/

Svar på tråden Någon som vet hundrasen?