• ninnione

Hur mycket sover era 3 månaders på dagen?

tänkte höra hur era bebisars sovvanor på dagen ser ut, vet inte om min sover ltie eller mycket för att vara 3 månader, men hon är vaken 1.5-2.5 timme åt gången o sover sedan i 20 min- 1.5 timme för att sedan vara vaken 1.5- 2.5 timmar, så håller det på till hon somnar för natten kl 8, sover till 2-4 tiden, äter snabbt o somnar direkt om o sover till 6, äter, somnar om o vaknar för dagen vid 8 tiden.

låter detta som för er eller sover hon för mycket?

• Svar på tråden Hur mycket sover era 3 månaders på dagen?
  • Maria 86

Man ska nog inte oroa sig för att sin bebis sover för mycket. Så länge hon/han går upp i vikt o verkar må bra. Alwa sover mest några 20 minuters per dag. Är vi ute mycket sover hon längre, då nån timme. Nattetid somnar hon runt 21 o vaknar till runt 06 för mat, sedan somnar om o sover till 8. 

• Nicke Nyfiken

Min lilla tjej är 12 veckor och hon sover ca 12 timmar på natten med en amning i mitten ungefär, är vaken ca 1.5-2 timmar sen sover hon 2-3 timmar, är vakem ca 1.5 timme sover ca 1 timme (ibland 2 :), sen har hon en lite längre vaken period men brukar klämma in en liten sovning till innan hon somnar vid 21.30.
    Hon är en liten tröttis bara. Hennes storebror tycker också om att sova, kan fortfarande sova middag uppt ill 2-2.5 timma utan att ha problem att somna på kvällen och han är drygt 2.5 år.
    Ibland har vi tur och dom sover samtidigt :)

• halmstadmalin

Love tar oftast bara små power naps på dagarna. han vaknar runt 7.30 och är vaken till ca 10. Sen brukar han iofs sova en timme för att sen äta igen. Sen är han vaken i ca 2 timmar, sover 20 min, vaknar igen för att äta och sen vara vaken igen. Så håller våra dagar på. Men han sover nästan alltid hela natten, vilket är skönt typ 22.30 - 07.00

• ängalycka

min kille på 3,5 mån sover bara korta stunder på dagen ca 20-30 min 1-2 gånger per dag. Inte mycket!
    På natten äter han varannan timme så det blir inte mycket sammanhängande sömn, men det ändrar sig förhoppningsvis snart...
    Så jag tycker din bebis sover mycket och det är säkert bara bra.

• Noklen

TS: Låter som din dotter har alldeles normala sömnvanor.
    Saga är 11 veckor och brukar sova 3-4 pass per dag. Blir runt 3,5-5 timmar sammanlagt. På dagen är hon vaken mellan 1,5 -2 timmar mellan sovpassen. Hon somnar för natten kring 21 tiden och äter 1-2 ggr på natten och vaknar mellan 7 och 8 på morgonen.

Världens finaste tjejer ♥ Moa 051020 ♥ Saga 080326 ♥
  • tesand

Min son vaknar runt 7-8 på morgonen efter att ha sovit hela natten varierar mellan 9-11 timmar och ibland etts topp på natten för mat men sen e han uppe ca:2timmar sen ibland sover han mellan 2-3 timmar ibland bara 1. Sen e han vaken tills han ska sova på kvällen..runt 20.00 brukar ja få han till att somna.

• Mariawella

jag har en dotter på 3 månader som sover från halv åtta på kvällen till sju på morgonen äter o sen somnar om till tio, sen e hon vaken lite till o från o sover kanske bara 3 timmar sammanlagt på dagen. man ska låta barnen sova som dom vill.bara dom växer.

• fröken X

Din dotters sovvanor påminner om min som är också är tre mån.

• Anneyim

Min dotter som är 3 månader sover oftast bara korta stunder på dagen, fast är vi ute med vagnen o går kan hon sova upp till 1-1,5 timme.
    Hon lägger sig vid 19:30-20 och sover tills kl 06:00 då hon äter och somnar sedan ibland om 1-1,5 timme!

Tror din dotter sover det hon behöver sova!

• Fialisa83

Vi behöver inte oroa oss för hur mkt/lite barnen sover. Det reglerar de bäst själva. Jag låter min dotter sova när hon verkar trött. Ibland blir det längre sömnperioder på 1.5 timme och vissa tillfällen behöver hon bara en halvtimme för att sedan vara pigg och glad igen. Så fundera inte så mkt över det så länge hon verkar nöjd.

Svar på tråden Hur mycket sover era 3 månaders på dagen?