• Anonym (frisk?)

Vad krävs för några få veckors sjukskrivning?

Min dotters läkare på BUP, läkaren på akuten samt min psykolog är rörande överens.
    Jag bör sjukskrivas några veckor, främst för dotterns skull men självklart även för min egen skull.

Trots remiss från BUP, uttalanden från psykakuten samt från min psykolog vägrar min behandlande läkare på psykmottagningen göra något.
    Han säger: "Du är inte sjuk, jag är läkare och sjukskriver inte friska personer"

Jag sover 4 h/natt, har stressmage med täta toabesök, kräks, tappat aptiten, impulsiv, aggressiv, "smockan i luften", gråter ofta, klarar inte av att sköta mitt jobb osv
    Min dotter har nyss diagnosticerats med dubbeldiagnos från BUP och hennes överläkare säger tydligt att en sjukskrivning för mig behövs för positiv progress för dottern.
    Hon är inte min läkare annars skulle hon sjukskriva.
    Det rör sig om 4-5 v, så jag får landa, kunna sova igen, börja äta. Stressa av helt enkelt.

Har åkt in på psykakuten, fick mediciner mot ångest, men de får inte sjukskriva därifrån. Läkaren var ledsen, men sa att han inte fick och skulle skicka en skrivelse till min läkare för att "stöta på".

Det enda min läkare gör är att håna och nedvärdera mig.
    Han undrar t ex om jag vill bli en som lever på bidrag....
    Han ifrågasätter min dotters diagnos(har aldrig träffat min dotter), han tycker jag borde byta jobb istället för att ta en brejk från det osv osv...

I min kommun finns det 2 läkare inom psyk, båda på samma mottagning.
    De har tillsammans snackat ihop sig.
    Jag kan inte byta bara.

Husläkaren kan inget göra eftersom detta inte är hans bord.

Vad göra???

Hur dålig måste jag vara för att få hjälp?

Min dotter då??

Har inte hon rätt till en mamma som orkar med henne??

Vill inte ge upp........

• Svar på tråden Vad krävs för några få veckors sjukskrivning?
  • FrökenR

Kan inte överläkaren på BUP eller en kollega till honom/henne sjukskriva dig?

• Anonym (frisk?)