• livetärgött

hur bli av med flugor?

Vi bor granne med en hästhage å för två veckor sedan när hästarna släpptes ut så invaderades vårat hus av otroligt irriterande flugor! De är såå jobbiga, kryper på en hela tiden, även när man sover!

Hur ska vi bli av med dom?

• Svar på tråden hur bli av med flugor?
  • Champagne

Myggnät för fönsterna

Om inte livet berusar dig, drick Champagne!
  • Carro W

Detta gjorde vi när vi bodde på hästgård
    - Myggnät för fönsterna
    - Giftremsor på rutorna
    - Vi hängde stora klisterark lite överallt, äckligt men effektivt
    - köp "flugfälla" med organiskt bete och häng ute. Luktar faaaaan men väldigt effektivt

• livetärgött

Testat klisterremsorna till fönster men de tar bara mindre flygfän.

Stänga fönstrena i denna värme, nej tack!

Ska testa sådana spiraler, ser ju för äckliga ut men vad är det inte med alla flugor som surrar omkring!

Tack för svaren!

• ROGG

Det enda som jag kan tipsa om är en flugpenna som ni köper och stryker i fönstren Det är helt genomskinligt och tydligen oerhört giftigt för som det gamla talesättet "de dör som flugor" är just vad allt gör. Även getingar Den kostar strax under 100-lappen men är väl värt kostnaden. Det går ju också att hänga upp sådana där äckliga flugfångare utomhus någonstans för där kommer också massor att fastna Men sen får man byta dem ganska ofta för att det ska vara klibbigt där. Jag gillar inte att ha sådana där flugfångare inomhus för jag tycker de är lite snuskiga men utomhus nånstans där ingen annan fastnar utom det man vill är ju perfekt så en kombination av de båda är nog inte så dumt Lycka till ROGG

Svar på tråden hur bli av med flugor?