• amomentlikethis

Vad ska jag göra med håret efter avfärgning?

jag har precis torkat håret efter en avfärgning. Undrar vad jag sa göra nu.

Kan man avfärga håret igen direkt eller måste jag vänta?

visste att jag skulle behöva 2 avfärgningar eftersom jag dels hade mörkt hår och dels långt hår.

funkar avfärgningen nu efter jag har tvättat håret? (endast med eftersköljningen från avfärgningen)

tacksam för lite råd!

• Svar på tråden Vad ska jag göra med håret efter avfärgning?
  • ming

När jag har gjort avfärgning har jag gjort två på rad utan att mitt hår dog, och sedan har jag färgat med den nya färgen med en gång efteråt. Men det är ju säkert olika för olika hår också.

• Jiji

Håret ska vara torrt! Torka med fönen eller vänta tills det är torrt (annars tar blekningen sämre)

• Jiji
    amomentlikethis skrev 2008-06-10 16:21:41 följande:
    det ver jag. har torkat med hårtork
    Ahh, läste igen och såg det nu

Att ha produkter i håret innan blekning är no problemas, eftersom det är blekning så gör det inget. Skillnad motför toning som man nästan ska ha kliniskt rent hår innan.. :)
  • Olw

Nu blev jag nyfiken!
    vad är avfärgning?
    Är det som det låter?
    Finns det något medel som man får tillbax sin ursprungsfärg med?

• amomentlikethis
    Olw skrev 2008-06-10 17:30:48 följande:
    Nu blev jag nyfiken!vad är avfärgning?Är det som det låter?Finns det något medel som man får tillbax sin ursprungsfärg med?
    avfärgning ska du ta först om du tex har färgat håret mörkt och vill ha en ljusare färg.
    så som jag, hade mörkbrunt innan idag, nu sitter jag här med snart blont hår som ska bli ljusbrunt sen.
  • Olw

Jag har vanligt brunt hår i grunden.
    Tonade mitt hår mörkbrunt,men hon färgade nog det för det var väldans länge sedan nu....och håret har ljusare utväxt i botten..
    Kan man få bort färgen menar du?

• amomentlikethis
    Olw skrev 2008-06-10 17:44:02 följande:
    Jag har vanligt brunt hår i grunden.Tonade mitt hår mörkbrunt,men hon färgade nog det för det var väldans länge sedan nu....och håret har ljusare utväxt i botten..Kan man få bort färgen menar du?
    hmm, vågar inte jag svara på...

det går ju att få bort färgen genom att avfärga, men hittar du inte exakt samma nyans som din riktiga hårfärg i en färg så kommer det ju skifta i färg igen när utväxten kommer.

jag överlåter den frågan till någon mer kunnig.
  • Jiji
    amomentlikethis skrev 2008-06-10 18:21:35 följande:
    hmm, vågar inte jag svara på...det går ju att få bort färgen genom att avfärga, men hittar du inte exakt samma nyans som din riktiga hårfärg i en färg så kommer det ju skifta i färg igen när utväxten kommer.jag överlåter den frågan till någon mer kunnig.
    Tar bort och tar bort, man bleker bort färgen. Det är som en stark blekning kan man säga, tror det bleker runt 6 nyanser ljusare
  • amomentlikethis

nu sitter jag med min bruna färg i håret, hoppas det blir så bra som jag vill!

Glad

det är en sån med ljusa slingor till så det är ytterligare en procedur innan allt är klart, håret är ju redan slitet så spela roll ifall jag tar det idag.

• Urpan

Hur såg ditt hår ut efter avfärgningen???

Mitt blev morotsfärgat nertill och gult upptill....jätte läckert..NOT

• amomentlikethis
    Urpan skrev 2008-06-11 11:28:14 följande:
    Hur såg ditt hår ut efter avfärgningen???Mitt blev morotsfärgat nertill och gult upptill....jätte läckert..NOT
    blont upptill å lite rödare nertill efter första avfärgningen.

efter andra så blev det mer blont men fortfarande hade det lite rött i sig.

men färgade med den bruna färgen å det är inga färgskiftningar alls.

har inte satt i slinogorna än men tänkte göra det snart. å efter det så blir det en lååååång hårinpackning å massa vårdande produkter!

färgning sliter ju som sagt...
Svar på tråden Vad ska jag göra med håret efter avfärgning?