Svullna fötter med lite röda kliande knottror!
Jag gråter snart. Är i v.35 och mina fötter är så svullna med knottror som kliar.
Får knappt på mig skorna.
Kan man bli igångsatt tidigare på grund av det? Vad kan man göra? ta hydrokortisonsalva?
Jag gråter snart. Är i v.35 och mina fötter är så svullna med knottror som kliar.
Får knappt på mig skorna.
Kan man bli igångsatt tidigare på grund av det? Vad kan man göra? ta hydrokortisonsalva?
Svullna fötter är jättevanligt i senare delen av graviditeten. Men kan möjligen de kliande knottorna vara soleksem? Såna får jag i ansiktet om jag solat mycket.
Använd stödstrumpor, ta kalla fotbad eller sitt med fötterna i högläge.
Bör man dricka mycket vatten? Har tagit test för psoriasis men det är det inte. Hade nämligen svamp melan tårna inann jag blev gravid men nu är det värre och jag får ej ta starka krämer. Nu har jag som sagt knottror ovanpå foten nära tårna. tänk om det aldrig försvinner!
Har exakt samma. Jag brukar smörja fötterna med kortisonsalva på kvällen, det hjälper faktiskt. Tror det är svullnaden som gör att det kliar. Jag fick likadant i förra graviditeten men då fick jag även på händerna/fingrarna. Det blir som små små knottror som kliar fruktansvärt mycket! Jätte jobbigt! Men förra gången gick mitt över på kanske en vecka eller så.
Det kan även vara graviditetsklåda, det kan BM kolla genom blodprov (tror det är nåt med levervärden). Man kan även ta piller mot klådan tror jag...
Sara78, men får man använda kortison när man är gravid? Ja, levervärden är kollade och helt normala.
du har ju en del östrogen i kroppen nu som kan klia på fötter, det går över sedan.
Luckysun: Det finns massa olika kortisonsalvor, den jag har får man använda när man är gravid.