• Grabbo

Varför inga pengar på kontot? Skatteåterbäring saknas.

Hej,

Någon vänlig själ kanske kan svara på detta.

Jag har inte fått tilbaka något på skatten.

Jag har inte sålt några aktier el fonder el nåt. Jag har köpt min första lägenhet så jag har inte sålt någon.

Jag borde ha fått tillbaka enligt deklarationen. Över 10.000kr. Jag ändrade inte i en enda ruta.

När jag loggar in på skatteverkets hemsida så ser jag inga kommande transaktioner och inget beslutat datum för utbetalat belopp. Inte i någon av flikarna på deras sida ser jag något som tyder på en utbetalning.

Jag har inte ändrat på kontot där jag alltid fått mina pengar från skatteåterbäringen.

• Svar på tråden Varför inga pengar på kontot? Skatteåterbäring saknas.
  • No way

om man inte fick dem förra veckan får man dem i augusti. Då har dem tagits för granskning

*Kärlek*
  • Hemliga 72an

Har du skulder hos Kronofogden har dom gått dit.

• No way

Ja vet. har inte heller fått mina

*Kärlek*
  • Birgitta2

De skall komma före midsommar och skatteverket jobbar för fullt för att alla skall få sina pengar. Gå in på skatteverket.se och logga in med bank-id så kan du se när dina pengar kommer.

• WimsA

Du, samma här. Så var nere på skattemyndigheterna idag, dom sa att jag inte anmält något konto! Så nu får jag vänta till Augusti.
    Jag hade anmält konto förra året och trodde det räckte, men icke!

Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
  • Grabbo
    Birgitta2 skrev 2008-06-10 17:09:25 följande:
    De skall komma före midsommar och skatteverket jobbar för fullt för att alla skall få sina pengar. Gå in på skatteverket.se och logga in med bank-id så kan du se när dina pengar kommer.
    Det var lite otydligt skrivet men det är precis det jag gjort. Ser inte några datum alls inloggad på deras sida när det ska komma några pengar.
  • Grabbo
    WimsA skrev 2008-06-10 17:09:28 följande:
    Du, samma här. Så var nere på skattemyndigheterna idag, dom sa att jag inte anmält något konto! Så nu får jag vänta till Augusti.Jag hade anmält konto förra året och trodde det räckte, men icke!
    Inloggad på skatteverket så ser ja att de har mitt konto.

Satan va dryyygt.

Behöver det där pengarna. Löjligt att man lägger upp livet kring de stackars pengarna.
  • WimsA
    Grabbo skrev 2008-06-10 17:15:32 följande:
    Inloggad på skatteverket så ser ja att de har mitt konto.Satan va dryyygt.Behöver det där pengarna. Löjligt att man lägger upp livet kring de stackars pengarna.
    Fasen, vad kan då vara problemet!? Irriterande när man vill veta NU!
    Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
  • Grabbo

Inga skulder ligger ute någonstans så nån kronofogde ska inte vara o sno några pengar.

Det blir en snål semester... nu när jag har tagit den längsta semesterperioden på 10år.

Svar på tråden Varför inga pengar på kontot? Skatteåterbäring saknas.