• Syth

Dofta gott i hallen, tips???

Tycker vår hall är så oinbjudande. Den är liten och trång, jackor och skor är framme och framför allt så luktar det inte så gott där. Varje gång jag har folk hemma tänker jag att jag måste göra något med hallen, men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill verkligen att det ska dofta fräscht där, men jag lyckas inte få bort fot - och skodoften. Blääää.
    Förslag?!?!

• Svar på tråden Dofta gott i hallen, tips???
  • Trulle

Vädra ofta(iaf på sommaren) och sätt dit nån form av doftgrej. Ett skoskåp som liksom stänger in skolukten kanske inte är så dumt?!

• Syth

Ja du, vädra har jag faktiskt inte på länge, inte konstigt att det luktar lite illa. Ärligt talat städar jag inte ens där särskilt ofta, hallen är totalt försummad. Nu får det bli skärpning!

Håller på o boar nu, har blivit totalt besatt av att det ska dofta fräscht överallt och vara dammfritt. Inte ett enda dammkorn kommer undan, jag är totalt hänsynslös Räcka ut tungan

• marina 81

Se till att städa där ofta, ställ bort skor o häng bort jackor som inte används dagligen, o köp en sån där doftgrej..du kan spraya rummen varje dag med doftsprej, det gör jag

• Knasis

Rensa ut! Stoppa undan alla skor och jackor som knappt används. Damma, dammsug och torka givetvis hallen också... Sand och smuts luktar ju illa..

• Knasis

Du hann före mig marina 81....

• whatelseisnew

Prova ovan råd och köp yankee candle vax som du bränner över ett ljus med hållare...Det tar bort mycket av allt lukt och det sprids ju även i hela lgh...=) Vi använder det i hallen inte för det luktar skunk men för det luktar mumma när man öppnar dörren...=)

BF 15 Augusti 2008...=)
  • Syth

Oooh, en massa bra tips! Känner mig som världens pucko som inte tänkt på allt det här tidigare, för det är väl självklart så att det inte luktar så gott om man inte städar ordentligt, eller hur? Ni är så hjälpsamma, tack!

• whatelseisnew

Jag skyller på mina grav hormoner därav kan jag inte ens räkna upp mitt person nummer...*skrattar* och du frågar man inte får man ju inga svar eller hur?

Syth skrev 2008-06-10 17:56:16 följande:
    Oooh, en massa bra tips! Känner mig som världens pucko som inte tänkt på allt det här tidigare, för det är väl självklart så att det inte luktar så gott om man inte städar ordentligt, eller hur? Ni är så hjälpsamma, tack!
    BF 15 Augusti 2008...=)
  • Jessa med 3

Jag tycker att doftspray m.m. har en tendens att få det att kännas ännu ofräschare, som om man försöker dölja dålig lukt i stället för att ta bort den. Tycker inte att de luktar särskilt gott heller.

Ett tips för illaluktande skor (om städningen inte hjälper till 100%) är att stoppa dem i en påse och lägga in i frysen. Tar garanterat död på illaluktande skobakterier!

Ett tips för att bli av med dålig lukt i ett rum är att placera ut små skålar med ättika och låta dem stå ex. över natten. När man vädrat ut ättiksdoften så är luften som ny!

Svar på tråden Dofta gott i hallen, tips???