• hotten

skara sommarland - skövde C ...buss??

Ankommer med tåg till skövde och skall till skara sommarland, läste nånstans att det skall gå direktbussar på sommaren?
    men hur jag än försöker leta på nätet så skulle jag behöva först gå en bit (möjligen inte långt) sedan ta bussen till axvall travbana, vänta där i ca 20-30 min å sedan ta en buss till skara sommarland...

jag vet att det inte är långt att gå från travbanan men det kan vara långt som ensam vuxen med småbarn å packning
    å vänta skulle jag heller inte vela..

finns det taxi att ta från travbanans hållplats (he he förmodligen inte, men måse ju få fråga)
    Annars kan jag ta taxi driekt från skövde c men närmare 400.- *2 (måste ju tillbaka nästa dag) känns lite saftigt..

så vet nån om nån buss eller annan smidigare väg??

har ni andra tips?

• Svar på tråden skara sommarland - skövde C ...buss??
  • Clapton

Den var värre, visste inte ens att det fanns buss från travbanan till sommarland så vi har travat och gått. Påväg dit har det gått bra med barnen men därifrån då är dom trötta!

Vi har kvar sulkyn även om inte barnen åker i den, perfekt för all packning.

• LeJoNbErG

När ska du åka? Vi ska åka dit imorgon.

Ifrån tåget till bussterminalen i skövde är det inte alls långt. man går igenom vänthallen och förbi pressbyrån och sen är det ni framme vid bussarna. det bästa är nog att byta buss vid axevalla. även om du får vänta 10-20 minuter på hållplatsen.

kram Michaela

• hotten

he vi var där direkt efter midsommar
    å några bussar gick inte, iallfall vad de viste på receptionen å på andra sidan sommarlandet gick det ev någon gång mycket sällan.. Många resenärer var upprörda, inte ens en taxi fanns i närheten någonsin utan isåfall fick man beställa den själv å betala 100,-extra i framkörningsavgift! inte ens nummret till taxin kunde de hjälpa oss med varken i biljettkassan vid utgången eller på receptionen på campingen utan vi var hänvisade till nummer upplysningen!

Svar på tråden skara sommarland - skövde C ...buss??