• guldrosen1

Kinesisk nakenhund!

Hej någon mer med Kinesisk nakenhund?
    Själv har jag en powder puff, alltså en med päls.
    Vore kul och jämföra lite, det är ju inte så många man träffar som har denna rasen.

• Svar på tråden Kinesisk nakenhund!
  • aktuelle

har en men för tillfället bor hon med min mans mormor och morfar eftersom hon inte fick nog med uppmärksamhet hemma nu när vi har två småttingar. Hon är också en pp, vit med ett brunt öra och en brun fläck på ryggen..

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • guldrosen1
    Svar på #1
    ok, hur har hennes temperament varit? Min Sigge är väldigt sällskaplig men tycker inte om andra hundar, han känner sig hotad tror jag. Han vill ha mycket uppmärksamhet och vill gärna var i närheten. Jag e lite orolig för hur han kommer att reagera om vi skaffar barn.
  • aktuelle
    guldrosen1 skrev 2008-06-10 21:14:33 följande:
    Svar på #1ok, hur har hennes temperament varit? Min Sigge är väldigt sällskaplig men tycker inte om andra hundar, han känner sig hotad tror jag. Han vill ha mycket uppmärksamhet och vill gärna var i närheten. Jag e lite orolig för hur han kommer att reagera om vi skaffar barn.
    Hon har aldrig varit ilsken eller irriterad gentemot andra hundar. hon brukar umgås med hundar som är äldre än henne jämt och är därför lägst i rang men har ingenting emot det, hon försöker alltså inte hävda sig. Om man träffar folk när man är ute och går och de har hundar så hälsar hon först på dess matte/husse. Hon har aldrig varit arg åt barnen eller ens sagt ifrån, hon har varit mer skraj när de börjat gripa och råkat komma åt pälsen, men trots det så vill hon komma och vara nära. 
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • TornKach

Jag har också en. Fast jag har en naken:) skulle så gärna vilja ha en till. dom är ju för underbara dom små liven:)

• höna böna

Här så har vi bestämt oss flr att skaffa en kinesisk nakenhund.. så söta.. men måste spara ihop penagr först

• aktuelle

hade ni andra problem att få era helt rumsrena? Som de verkar så är det vanligt att det tar lång tid eller att man aldrig lyckas :S

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • TornKach
    aktuelle skrev 2008-06-14 08:56:01 följande:
    hade ni andra problem att få era helt rumsrena? Som de verkar så är det vanligt att det tar lång tid eller att man aldrig lyckas :S
    ja, jämför man med andra raser jag haft (siberian husky) så tog kinesen väääldigt lång tid att få rumsren.
    men nu kan han hålla sig i flera flera flera timmar även fast han inte behöver..
  • pmariettee

Hej.. Jag har två stycken nakna tikar.. Helt underbara små varelser

• Marylo

Jag har en nakentik som vart sjuk sedan jag köpte hon är under utredning för hudproblem vi hade även en nakenhane som vi fick ta bort pga att han också va sjuk. Så jag kan säga att jag älskar rasen men de är fruktansvärt sönderavlade.

Måste även tillägga att hundarna kommer från bra uppfödare bådea reggade i skk och den ena även i cc klubben.
    Och ja dom är svåra att få rumsrena

• Bubbletuss

Jag har en nakentik. Har inte haft några problem med att få henne rumsren.

• Marylo

Måste bara skriva att min tik är över 3 år och att jag vet att inte alla cc hundar äär sjuka så bli inte arga!!

Världens goaste ras bara dom får vara friska!

• Bubbletuss

Det är världens goaste ras, nästa år så kommer en till naken tik till oss

Man kan ha otur att få en hund som är sjuk, men det gäller ju alla raser..

Har aldrig haft några problem med min nakentik. peppar peppar..

Även om dom kommer från en "fin, bra" kennel så finns det dom som inte alltid tänker med hjärnan.. finns måånga "fina" kennlar som avlar på sjuka hundar tyvärr..

• pas moi

Har haft 2 kineser, en naken o en powder puff. Båda blev rumsrena snabbt och utan vidare bekymmer. Har erfarenhet av flera olika hundraser, och måste säga att kineserna hör till min absoluta favorit. Deras härliga temperament är oslagbart!

Mina vovvar blev 13 o 14 år gamla och var friska intill slutet.

• Fru Indosaurie

jag har en hane, bild i galleriet
    vi hade inga problem med att få honom rumsren, bajsade gjorde han aldrig inne och han kissade nästan aldrig inne heller
    Däremot så markerar han gärna när vi är hemma hos svärmor och deras 2 hundar så där får han ha skvättskydd på sig.

Opinions are like assholes. Everybody has one. www.nakenfis.se
  • Clis

Jag har en 3½ månaders liten kille som heter Tellus. En nakenfis

• TornKach

jag håller på att jobba på min sambo nu att vi ska skaffa en till. Hittade en på blocket, en rödtott;) vart så himla kär i han!
    Så den ska vi nog hämta på måndag/tisdag nästa vecka.
    Om jag får med min pojkvän på det alltså, men han brukar inte vara speciellt stretig när det väl gäller;)

Svar på tråden Kinesisk nakenhund!