försvinner åderbrock på benen efter graviditeten?
hoppas det iaf=)
vad tror/vet ni??
hoppas det iaf=)
vad tror/vet ni??
Tror tyvärr ej det, men jag vet ej. Vet tjejer som opererat bort åderbrock så det kanske försvinner på vissa men ej på andra.
Ett tips är att använda stödstrumpor för att motverka just åderbrock.
jag har läst att de försvinner oftast men man vet ju aldrig. Sen beror de ju på kanske hur stora de blir och vart. De som buktar ut kanske inte försvinner ??!! jag har fått "spindelväv" på benen några stycken, jag hoppas de försvinner!!!
ok,får börja använda dom igen,hemskt bara när det varit så varmt.
som att välja mellan pest eller kolera=))
På benen tror jag inte de försvinner, men de som man ev kan få i underlivet (jag hade en o-najs på ena blygdläppen) gör det. Jag levde i stödstrumpor från v 20 ungefär, när det började sticka i benen, men så fick jag ett vinterbarn och slapp vara så jättegravid under sommaren.
totalt ovetenskapligt från min sida, men min kära mor har åderbråck på benen som hon bestämt skyller på mig. så om de nu var mitt fel har de inte försvunnit. men någonstans har jag hört begreppet "blekna bort" i samma sammanhang som åderbråck. äsch, jag vet faktiskt inte.
om jag brås på mammas ben så är jag illa ute!!
är i vekca 35 nu och har fått ett buktande åderbrock på ena benet.
men kommer säkert få fler nu när det är varmt osv!!
benen har börjat svullna massor,likaså fötterna!!
jag fick när jag väntade sonen (han är 4 månader nu) inbillar mig att de inte är lika framträdande, men de syns fortfarande..
vill nästan hellre få bristningar på gagen än åderbrock på benen!
däremot så blev nästan alla blodkärl i mig väldigt ytliga och hade säkert poppat fram om jag inte haft så mycket späck (särskilt tjusig var pulsädern som ett tjockt svartlila streck över bröstkorgen) men allt det där gick ner när jag krympte tillbaka.