• Anonym

Har som en stor finne/knöl vid ändtarmsöppningen, VAD är det? :( Kom blod när jag tryckte på den

Märkte i morse att jag hade som en stor hängade "påse" i ändtarmsöppningen och tryckte lite på den och då kom det en del blod.
    Har kondylom (1 st) som jag haft länge och det var lite likt förutom att denna kom det blod från och den är verkligen synlig i spegel.

Vad är detta, blir ju rädd

• Svar på tråden Har som en stor finne/knöl vid ändtarmsöppningen, VAD är det? :( Kom blod när jag tryckte på den
  • Anonym

Gissar stark på en hemorojd ( eller hur nu det stavas)

• Anonym

usch det känns äckligt att man kanske har det.

har liksom inga anledningar att få det om man läser varför man kan få det.

Någon som haft det?

det är som en stor skinnflik som sticker ut kan man säga

• Anonym

Du kan få det utan nån anledning....
    Ja, jag har det.Inget kul precis. Men köp salva på apoteket till den,så ska du få se att den blir bättre och så småningom lär du dig leva med den/dom

• Anonym

Går dom inte bort?

• Anonym

Har du tur så kan dom "försvinna" upp i ändtarmen, men bort,nej.
    Har levt med detta i 15 år nu

• Anonym

Undrar, en del som jag känner som haft detta, säger att dom går operera bort, under lokalbedövning? Stämmer det?

• Anonym

men jag vill inte ha denna stora flik kvar där jämt. den känns ju verkligen

• Anonym (Lugn)

Den kan visst försvinna! Köp xyloproct på apoteket så ska du se att det ordnar sig. Om salvan inte fungerar så finns det även stolpiller som är superbra. Det kommer att ordna sig. Jag har haft till och från under några år, men visst försvinner de emellanåt också, men då krävs behandling. Är man dessutom gravid kan de uppkomma hur som helst.

• Anonym

Anonym (Lugn) skrev 2008-06-11 07:53:37 följande:

Den kan visst försvinna! Köp xyloproct på apoteket så ska du se att det ordnar sig. Om salvan inte fungerar så finns det även stolpiller som är superbra. Det kommer att ordna sig. Jag har haft till och från under några år, men visst försvinner de emellanåt också, men då krävs behandling. Är man dessutom gravid kan de uppkomma hur som helst.
    Precis, med att "försvinna" menar jag att dom kryper upp i ändtarmen så dom inte syns.Men du har dom "kvar" ändå,och dom komer ut då&då.
    Salvan och stolpillerna är helt okej.
    Att operera bort dom görs enbart om du har stor besvär,och det är absolut ingen rolig op.(Har själv tagit bort en stor,som en 5 krona!)
  • Anonym (Fixad)

Nej då oroa dig inte! Jag gick i 3 år efter min förlossning med en stor hudflik i rumpan, led så fruktansvärt av den. Tog till slut mod till mig och sökte upp Sophia Hemmet i Stockholm där jag fick hjälp på en gång! De skar bort fliken och brände igen såret och efter bara en vecka är jag som en ny människa. Jag sökte hjälpt både hos husläkare och på DS innan men fick ingen bra hjälp, men här fick jag toppen behandling på en gång. Det går alltså att få hjälp men man måste hamna rätt i vården har jag insett. 'Operationen' tog ca 30 minuter, kostade 260 kr och krävde bara lokalbedövning. Självklart har man en del värk en tid efter, men kontra lidandet innan är det lätt som en plätt! Sök hjälp, det är så underbart att slippa det där!

Svar på tråden Har som en stor finne/knöl vid ändtarmsöppningen, VAD är det? :( Kom blod när jag tryckte på den