• Lisaanna

Varför får min 2-åring näsblod?

Det har hänt några gånger nu; min 2-åriga son får näsblod helt utan anledning. Det händer inte jätteofta, kanske en gång i månaden. Han har inte varit förkyld och han får det bara när han bara sitter och tar det lugnt. Tre gånger har han fått näsblod under natten, när han har sovit. Vad kan det vara? Behöver jag vara orolig?

• Svar på tråden Varför får min 2-åring näsblod?
  • Drakmamman 76

Tunna blodkärl i näsan. Om det blir värre o oftare kan man etsa (även kallat bränna) kärlen. Men många läkare vill se om det växer bort först...

• Teskedsmamman

Min lillebror hade stora problem med näsblod när han var mindre, det växte bort...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Drakmamman 76

Hade själv extremt besvärligt med näsblod, och ansågs vara i behov av att bränna, men just det ordvalet skrämde skiten ur mig på ren svenska... nåja, det växte bort i tonåren, men än idag kan jag börja blöda utan anledning... Men som Ts beskriver det så e det inget att vara orolig över

• Snorkis

Min son hade likadant, men då fick jag tipset att prova näsolja som finns på apoteket. Han får en spray morgon och kväll, och nu har han inte blödd näsblod på flera månader

Svar på tråden Varför får min 2-åring näsblod?