Ni som gjort 3d/4d ultraljud på tittut i sthlm!
Hej,
Ni som har gjort 3D/4D ultraljud på tittut i Sthlm:
* Vilken vecka gjorde ni det?
* Har ni bilder i album?
* Motsvarade det era förväntningar?
Jättetacksam för svar!
Kram Fia
Hej,
Ni som har gjort 3D/4D ultraljud på tittut i Sthlm:
* Har ni bilder i album?
Jättetacksam för svar!
Kram Fia
Jag var i vecka 28 när vi var där
* Har ni bilder i album?
Album hemma eller här? Har några bilder i mitt galleri här, och några bilder hemma som är inramade, och en del har vi i album
Absolut! Superhäftigt
Gjorde på Tittut i v.22. Har några bilder i galleriet. Tyckte det var jättehäftigt att se bebisen på 3D, så jag är nöjd.
Gjorde vårt i v.30
Har bilder inramade på väggen och på cd-skiva som man fick med från kliniken :)
Det var en upplevelse ÖVER förväntan, det bästa vi har vart med om hittils :D
har lite undringar om detta med 3d/4d ultraljud...
från vilken vecka kan man göra det om man vill ta reda på vilket kön det är?
vad kostar det att göra ett sådant här ultraljud?
www.tittutultraljud.se/
Där får man svar på många frågor
Tack för era svar!
Vi har gjort 2 3D/4D ultraljud på Tittut. Båda gångerna har det varit jätte häftiga upplevelser!
Det som kändes så skönt var att de verkligen tar sig tid att "gå igenom" babyn, kollar alla "mått", etc och framför allt förklarar så att man förstår! De höll på i c:a 1 tim och förklarade precis vad det var man såg på skärmen, så att båda jag, min man och mina två söner(3 resp 6 år) som var med kunde förstå. Det enda var att babyn inte hade hunnit få så mycket "hull" ännu i v 19... När jag sedan gjorde mitt "vanliga" UL på MVC tog det ca 12 min och jag förstod ingenting av vad de sa, fick inte ens med en bild på babyn... Om det hade varit mitt enda UL hade det varit hemskt!
På vårt andra 3D/4D UL på Tittut i v 30 var det verligen en liten "färdig" baby man såg, HELT FANTASTISKT!!! Man såg precis hur vår lilla tjej låg därinne och gapade, svalde vatten, blinkade etc. Kändes helt fantastiskt! Dagen efter vi varit där ringde min man mig från jobbet och sa att han bara gick och tänkte på hur hon ser ut hela tiden. Han tyckte hon var lik mig, får väl se om det stämmer när honkommer ut :o) Jag tycker att det känns ännu häftigare nu när hon sparkar när man kan tänka på hur hon ser ut! Han gick även denna gång igenom babyns fysik väldigt nogrant så det kändes väldigt bra.
Vi fick dessutom med oss både en DVD skiva med hela UL undersökningen samt en CD med ett 50 tal bilder båda gångerna, samt några bilder utskrivna.
Min rekommendation är att göra 3D/4D Ul runt v 30 (tror att Tittut rekommenderar v 27-31 för att få bäst bilder). Det är en helt oförglömlig upplevelse som ni garanterat inte kommer att ångra!!
Vecka 30 och det var toppen..har lite bilder i galleriet. Jag kan bara rekommendera!!!
I have also 4D ultrasound in my 28 veek. and I am wondering if you can describe me how it is going everything from the start till the end. does they mesure your weight or blood presure or thing like that?? thank you