• Gravid2010

Kaka/kex som passar till en liten på 10 månader? (med tre tänder!)

Vill baka nåt eget som kan vara gott att mumsa på för min lille.. Men inte så mycket socker och inte härdat fett mm som det gärna är i köpebröd. Det ska vara i samma konsistens som Digestive ungefär.. hårt men löses upp nästan direkt.

Har du nåt bra tips på kex/kakor??

• Svar på tråden Kaka/kex som passar till en liten på 10 månader? (med tre tänder!)
  • Lotlas

Majskrokar! De innehåller bara majs och är krispiga men liksom smälter i munnen. Min son (10 månader) älskar dem! Dessutom är de lätta att hålla i för en liten hand. Annars har kört med smörgåskex, men de blir bra mycket kletigare...

• Gravid2010

mm., jo men jag hade ju velat baka dem själv..

Smörgåskex..(vetekex) gillar han inte längre nämligen.

(men jag ska köpa hem majskrokar också!)

• Lotlas
    Gravid2010 skrev 2008-06-11 10:54:06 följande:
    mm., jo men jag hade ju velat baka dem själv.. Smörgåskex..(vetekex) gillar han inte längre nämligen. (men jag ska köpa hem majskrokar också!)
    Hoppsan, missade det! Jag är usel på att baka, så där kan jag inte hjälpa dig! Men medan du letar efter ett bra recept kan ju majskrokar vara ett alternativ.
  • Gravid2010
    Lotlas skrev 2008-06-11 10:55:44 följande:
    Hoppsan, missade det! Jag är usel på att baka, så där kan jag inte hjälpa dig! Men medan du letar efter ett bra recept kan ju majskrokar vara ett alternativ.
    Ja verkligen! Man måste ju ha nåt att ta till när lillen vill knapra..
  • Pysselgalningen
    mm., jo men jag hade ju velat baka dem själv.. Smörgåskex..(vetekex) gillar han inte längre nämligen. (men jag ska köpa hem majskrokar också!)
    Min dotter slutade också gilla smärgåsrånen. Men det visade sig att hon ville bara ha lite smör på dom.
    Nu käkar hon glatt dom + mariekex, och alla dessa kakaor som mamma inte kan motstå nu när hon är gravid igen
Svar på tråden Kaka/kex som passar till en liten på 10 månader? (med tre tänder!)