• Johanna35

Hur bädda mjuklift i sommarvärmen?

Hmmm, tredjegångsmamma med ny barnvagn! Vi var färdiga med barn...trodde vi... Hur bäddar man bäst i en mjuklift mitt i sommaren? Det är ju ingen madrass i, viker man ner "locket" under mjukliften, eller hur ska man tänka?? BF 9 Juli. Tacksam för alla tips!!

• Svar på tråden Hur bädda mjuklift i sommarvärmen?
  • bamsefan

vill också få tipps. pufffffar

• Blue Bear

Jag funderar på att skaffa ett fårfäll.. men om jag inte gör det så kommer jag lägga lakan under och ha en tunn filt över med en extra filt i korgen som är lite tjockare (det kan bli kallt även mitt i sommaren)

Pojke i magen BF 080612
  • Mamma Anna Panna

Finns det inte en "madrass" som ska vara i sittvagnen sen? Det har jag till min och den lägger jag i botten på mjukliften och sen ett lakan och en filt på det. Blir nog bra =)

• MuffinCake

Jag har lagt plastad frotté i botten och ovanpå det en filt som är stor nog för bebisen att både ligga på och bli invirad i om det blir kallt.
    Jag tror det räcker, om det nu inte blir en hiskeligt kylig sommar.

• babyonboard

blue bear- du ska inte lägga fårskinnsfällen i mjukliften va?

• majo74

Jag köpte en tunn madrass som var för just mjuklift, fungerade jättebra. (Har en briovagn men madrassen var nog en allmän. Köpte i en barnvagnsbutik. Enkelt att bädda och mjukt för bebben.

• Nippertippan1

Jag har ett tjocka badlakan som madrass + lakan på det. Påslakan utan täcke i och kudde med örngott. Extrafilt om det skulle behövas.
    Tycker att det känns onödigt att köpa en madrass..

• Johanna35
    Nippertippan1 skrev 2008-06-11 15:11:28 följande:
    Jag har ett tjocka badlakan som madrass + lakan på det. Påslakan utan täcke i och kudde med örngott. Extrafilt om det skulle behövas.Tycker att det känns onödigt att köpa en madrass..
    Kanonidé! Tack!
  • really

babyonboard: vad, menar du att man inte ska det? Varför?

Svar på tråden Hur bädda mjuklift i sommarvärmen?