• zorro1986

Gravid och magsjuk!

Det var flera år sedan som jag hade magsjuka och kommer ju inte ihåg hur det kändes, förutom det jobbiga med att man kräks.. :(

Men nu har jag druckit blåbärssoppa 1½glas på 1½timma men det vill inte stanna kvar. Finns det något annat som man kan äta eller dricka som är bra?
    Känner att man är helt tom och orkeslös och jääätte hungrig..

~~BF 16/11~~
  • Svar på tråden Gravid och magsjuk!
  • PojkMaffia

avslagen cola, eller avslagen sockerdricka är bra o dricka
    men man ska dricka väldigt lite åt gången bara nån klunk.

jag lider med dig jag ahde 3 magsjukor då jag väntae minsta sonen, det var HEMSKT!
    sen när du kan äta utan attd et kommer upp ät kokt mat, och vit brödd typ det kan du äta nu med lite försiktigt du vet rostbröd

Jag är den jag är - like it or not
  • Milia L

Koka en liter vatten och sätt i en tesked salt och sex teskedar socker. Det ska vara bra vid magsjuka.

• zorro1986
    PojkMaffia skrev 2008-06-11 11:06:40 följande:
    avslagen cola, eller avslagen sockerdricka är bra o drickamen man ska dricka väldigt lite åt gången bara nån klunk.jag lider med dig jag ahde 3 magsjukor då jag väntae minsta sonen, det var HEMSKT!sen när du kan äta utan attd et kommer upp ät kokt mat, och vit brödd typ det kan du äta nu med lite försiktigt du vet rostbröd
    Det ska jag prova, får vämta ett slag tills Sambon min slutar så han kan handla lite åt sin sjukling ;)

Men hur kommer det sig är man mer känslig när man väntar barn eller?
    för jag hade magsjuka som 10åring sist..
    ~~BF 16/11~~
  • zorro1986
    Milia L skrev 2008-06-11 11:08:11 följande:
    Koka en liter vatten och sätt i en tesked salt och sex teskedar socker. Det ska vara bra vid magsjuka.
    mm det ska jag prova på engång :D tack så mycket
    ~~BF 16/11~~
  • PojkMaffia
    zorro1986 skrev 2008-06-11 11:11:30 följande:
    Det ska jag prova, får vämta ett slag tills Sambon min slutar så han kan handla lite åt sin sjukling ;)Men hur kommer det sig är man mer känslig när man väntar barn eller?för jag hade magsjuka som 10åring sist..
    nä jag tror inte det hehem ina barn ahde det med o min ex man hade 1 gång utav dom. det var barnen som drog hem det från dagis *puh* inget kul alls
  • Gravid2010

Jag hade vinterkräksjukan när jag var gravid. Det enda som hjälpte mig var att inte äta nåt alls, utan att svälta ut magsjukan. Drack bara vatten i några dagar sen åt jag pyttelite mosad potatis med smör efter någon dag och då fick jag behålla det.

• zorro1986
    Gravid2010 skrev 2008-06-11 11:14:51 följande:
    Jag hade vinterkräksjukan när jag var gravid. Det enda som hjälpte mig var att inte äta nåt alls, utan att svälta ut magsjukan. Drack bara vatten i några dagar sen åt jag pyttelite mosad potatis med smör efter någon dag och då fick jag behålla det.
    inte kul alls :( har haft den tanken med att låta bli att äta, men jag är så hungrig så jag har magsmärtor i magen :( får försöka pyttsa i mig lite i taget och ta smällen som den är :D
    Man får ta det som en riktig kvinna och sluta gnälla ;D
    ~~BF 16/11~~
  • Gravid2010
    zorro1986 skrev 2008-06-11 11:27:57 följande:
    inte kul alls :( har haft den tanken med att låta bli att äta, men jag är så hungrig så jag har magsmärtor i magen :( får försöka pyttsa i mig lite i taget och ta smällen som den är :DMan får ta det som en riktig kvinna och sluta gnälla ;D
    Jag hade kräksjukan länge..och försökte med allt möjligt. Isglass blåbärssoppa mm.. men det enda som verkligen funkade var fasta.

Man göder bara bakterierna när man ger dem socker som det är i tex blåbärssoppa.
  • Gravid2010

Kan ju berätta hur mina första 12v såg ut..

Först kräktes jag och mådde illa jämt, sen fick jag bihåleinflammation (gjorde pissont!!) och fick äta penicillin. Men så fick jag vinterkräksjukan så då kom tabletterna upp igen.. så de sista i kuren fick jag inte i mig.

men resten av graviditeten gick som en dans!

• Gravid2010
    Gravid2010 skrev 2008-06-11 11:33:58 följande:
    Kan ju berätta hur mina första 12v såg ut.. Först kräktes jag och mådde illa jämt, sen fick jag bihåleinflammation (gjorde pissont!!) och fick äta penicillin. Men så fick jag vinterkräksjukan så då kom tabletterna upp igen.. så de sista i kuren fick jag inte i mig. men resten av graviditeten gick som en dans!
    Ja visst ja.. jag glömde ju.. Jag fick ju magsår också!
  • zorro1986

Gravid 07

Men vad jobbigt, ja man klarar av vad som hellst.
     man ha ju reserver att ta av. :D

Det vad ju inte bra alls att man uppmuntrar bakterierna att leva vidare om man intar någon föda. :(

~~BF 16/11~~
  • zorro1986
    Gravid2010 skrev 2008-06-11 11:34:55 följande:
    Ja visst ja.. jag glömde ju.. Jag fick ju magsår också!
    Men shit det där var inte kul, men du mådde alltså illa pga graviditen??

Som tur är så har jag mått prima tills nu :D
    ~~BF 16/11~~
  • Gravid2010
    zorro1986 skrev 2008-06-11 11:37:32 följande:
    Men shit det där var inte kul, men du mådde alltså illa pga graviditen??Som tur är så har jag mått prima tills nu :D
    Ja allt var pga av graviditeten faktiskt. (ja inte vinterkräksjukan,,den tog sambon med hem.) Men annars kände jag av hormonerna mycket..
  • zorro1986

det måste vara riktigt jobbigt... tur man slapp det i alla fall...

~~BF 16/11~~
  • rosahjärtan

Te är lite stoppande, skall vara bättre än cola det skall visst bara vara en myt.

• PojkMaffia

men alltså om det är så att socker föder bakterierna VARFÖR råder då både sjukvårdsupplysningen, akuten och VC att man ska dricka ex avslagen cola, avslagen sockerdricka osv?

Gravid2010 skrev 2008-06-11 11:31:15 följande:
    Jag hade kräksjukan länge..och försökte med allt möjligt. Isglass blåbärssoppa mm.. men det enda som verkligen funkade var fasta. Man göder bara bakterierna när man ger dem socker som det är i tex blåbärssoppa.
  • Gravid2010
    PojkMaffia skrev 2008-06-12 07:37:03 följande:
    men alltså om det är så att socker föder bakterierna VARFÖR råder då både sjukvårdsupplysningen, akuten och VC att man ska dricka ex avslagen cola, avslagen sockerdricka osv?
    Jag vet faktiskt inte.. Jag testade allt detta när jag var sjuk men tillslut gav jag upp (efter några dar) och körde med bara vatten.. då först blev jag bra iaf! (efter råd här på FL.)
  • Gravid2010
    PojkMaffia skrev 2008-06-12 07:37:03 följande:
    det är väl för att man ska få i sig vätska och energi kanske?
Svar på tråden Gravid och magsjuk!