• 83an

Sovdos

Kanske en superdum fråga... men exakt vad är en sovdos, när får man den och vem rekomenderar/säger att man ska få en sån?

• Svar på tråden Sovdos
  • Mickis74

Jag fick Risperdal, bricanyl och så tror jag det var morfin....fick det av BB-personal och så fick jag sova där över natten.

• Tutilure

En sovdos är väl att man får med sig hem lite tabletter så att man kan få sova bättre i någon natt om man har haft svårt att sova.
    Det kan man få från förlossningen t.ex.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Mickis74

Fast det var personal på förlossningen som såg till att jag skulle få dosen.

• blackangel

Jag har fått sovdos på förlossningen. Morfininjektion och sömntablett. Men en av gångerna sattes förlossningen troligtvis igång ordentligt pga av sovdosen, då kroppen slappnade av.
    Läkaren sa att jag skulle få den, men en barnmorska gav mig medicinen.

• 83an

Oki men är det bm som säger till när hon tycker att man ska få den eller ber man om den själv?

Jag har inte sovit en hel natt sen årsskiftet. Detta p g a svåra smärtor av Ischias och foglossning + att dottern vaknar och då duger bara mamma.
    Känner mig helt slut i kropp och själ och förstår inte hur jag ska orka genomgå en förlossning när man inte fått sova på så länge.

• Mickis74

Jag bad inte om det, dom erbjöd mig.

• blackangel

Du kan be om det. Det gjorde jag i somras när jag väntade min minsta.

Svar på tråden Sovdos