• Vera71

Sommaren för en 13 åring....

jag är mammaledig största delen av sommaren m min 9 mån Elliot. Min äldsta son som är 13 år har precis slutat skolan för sommaren. Vi har planer för juli mån och jag tycker att det är viktigt att han får "skrota runt" lite på egen hand nu 2-3 v. Vara med kompisar, hemma el ute å bara njuta av att vara ledig å kunna bestämma över sin egna tid. Så tycker inte hans far. Vi bor inte ihop. Han tycker alla dagar ska styras upp av oss vuxna. Det ska bara vara nyttiga aktiviteter, dvs gärna fotbollsskolor, idrott 24 tim om dygnet. Inga spel. Är mitt resonerande slapphänt? Jag tycker att han har så mycket inbokat i terminerna, ett rikt fritidsliv osv. Viktigt att få klara sig lite på egen hand å framförallt få njuta av ledigheten.

• Svar på tråden Sommaren för en 13 åring....
  • strojes

Jag tycker du resonerar helt rätt! Att ruta in sommarlovets dagar känns helt fel, då blir det ju inget lov för honom. Visst en del grejer kan man ju försöka få de till att göra men inte varje dag hela tiden.

• flawless

håller med, vore en sak om han verkligen vill göra alla dessa saker som pappa tycker. Så hör med pojken oxå, men du har helt rätt i det du menar.
    Lovet ska inte vara fylld med massa aktiviteter hela tiden.
    Det går ju ut på att man ska få slappa lite oxå å ta dan som den kommer för en gångs skull!!

Så stå på dig kvinna =0)

• Vera71

Tack för era svar! Nu känner jag ännu mer att jag är på rätt spår ;)

Kram Vera

• Bevabus

Men jösses! Jag skulle bli vansinnig på den där pappan. Här har man kämpat hela året och det ENDA man har haft är en massa rutiner och scheman att gå efter, uppsatser ska lämnas in i tid, prov ska göras ett visst datum...och så kommer pappa och vill planera varenda detalj av sommaren när en annan bara vill slappa? BLÄ vilken dålig idé säger jag.

Stå på dig TS, din son förtjänar att vila

• kolakaka

herregud ungen förtjänar sommarlov och att slappa efter ett helt läsår är barna slitna precis som vi vuxna, knepig farsa de där

Svar på tråden Sommaren för en 13 åring....