• Anonym (orolig)

missfall av g-kraft

är det någon som vet om g-kraft kan orsaka missfall?! Var i 8 veckan och drabbades av missfall nyligen. Började blöda efter varit ute och åkt min sambos nya bil, han körde riktigt snabbt och det kändes inte bra, anklagar inte honom på nått sätt, vill bara ta reda på om det skulle kunna orsaka missfall, så jag kan tänka på det till nästa gång jag blir gravid!

• Svar på tråden missfall av g-kraft
  • listo

Det är nog extremt osannolikt att en åktur i en vanlig personbil skulle orsaka g-krafter som kan vara skadliga för en graviditet.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Repris

Om du vill ha säkra svar får du nog ringa någon expert eller söka dig fram till tillförlitliga källor på nätet.

Men bara spontant så låter det mycket mycket osannolikt att åka snabbt i en bil skulle kunna orsaka missfall. Kanske att g-kraft kan göra det, men man kommer ju inte upp i någon kraft att tala om genom att åka bil snabbt.

Jag beklagar ditt missfall, men har svårt att tänka mig att det skulle kunna bero på den snabba bilfärden!

• Anonym (orolig)

sambons bil är en riktig rally bil, och kan komma upp i 3 g-kraft, det är säkert inte därför men vill kunna utesluta det i mina tankar, någon som vet var man kollar upp det?!

• Anonym (orolig)

tack!

• Anonym (orolig)

har skickat in en fråga till dom nu, skriver här så fort jag vet nått!

Svar på tråden missfall av g-kraft