• Midsommar08

Har ni mardömmar i slutet av graviditeten?

Det sägs ju att det är vanligare att man kommer in i en våg av drömmar under den senare delen av graviditeten.

Vad drömmer ni om på natten?

• Svar på tråden Har ni mardömmar i slutet av graviditeten?
  • Sencha

Jag drömde mycket mer i början av graviditeten. Nu är det ganska stillsamt (fast jag kanske inte är tillräckligt "i slutet" än?).

Fast häromnatten drömde jag att jag födde: http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b73200p979447.html Och ja, det kan kanske betraktas som en sorts mardröm...

Son född 2004; BF 11 juli
  • FruP

Oohh ja, flera ggr i veckan :) har varit så ett bra tag nu (37 + 3 idag). Även om de börjar som mardrömmar så går det alltid bra och det är ju huvudsaken

Många gånger i början av tredje trimestern har jag i drömmen kört bil och bromsarna inte har tagit och min enda tanke har varit hur jag bäst ska volta ut i kanten på bästa sätt för att bebisen i magen inte ska ta skada :) jag har alltid klarat oss...

Så här på slutet (37 + 3) idag är det mycket förlossningsdrömmar. Sista drömmen var att vi fastnade i en lång bilkö på väg till förlossningen och fick åka polisbil sista biten :D. det gick också bra

Även min man har börjat drömma "barndrömmar" ska jag tillägga :D

• Party of five

Jag är nu i vecka 27 och drömde för ett par nätter sedan denna dröm:

Vår granne har fått tvillingflickor, och jag drömde att jag träffade familjen vid postlådorna, då jag gratulerade dem för sina vackra flickor, och grannen sa "kul att ni också ska få" etc. Nå, lite längre fram i drömmen skulle då min baby födas, och den opererades ut via ryggen (de särade på min ryggrad för att få ut den!? ) och den såg ut som en "My Little Pony"... Jag var inte alls stolt över min baby och tänkte att jag ju såg på ultraljudet att den hade både tio tår och tio fingrar och en näsa...

Förra graviditeten drömde jag att jag födde barn på toa hemma, och inte hann in.

Dessutom drömde jag att mitt barn dog i mina armar.

Antar att det är hjärnans sätt att förbereda oss för vår stora uppgift. Men inge kul alls!

Bf 13.9.08, tredje barnet
  • Midsommar08

Ja man kan verkligen drömma de mest konstigaste sakerna... man kan ju undra vad de betyder igentligen, men det är väl vårt undermedvetna antar jag.

Har vid flertal tillfällen drömt att jag har varit hos barnmorskan och då de har tagit ut bebisen från magen för att kolla om han eller hon var färdigproducerad eller inte.

Då den inte var det stoppa de tillbaka honom igen =-0
    Min sambo har också konstiga graviddrömmar, så visst påverkas även mannnen av graviditen!

• MajaLinnéa

Jag drömmer mycket om att bebisen dör
    Eller att den är sjuk när den kommer ut.

Svar på tråden Har ni mardömmar i slutet av graviditeten?