• JojjeB

    Aprilpappor 2008 Del 4

    Ok, puffar lite för oss aprilpappor.
    Hur har det gått för er?

    BF 02/4 - (FÖTT 30/3) - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 03/4 - (FÖTT 31/3) - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 06/4 - Mimen 27 år - Uppsala - Första barnet
    BF 07/4 - (FÖTT 4/4) - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 08/4 - (FÖTT 28/3) - fyrabarnspappan 37 år Tumba/Stockholm - Femte barnet
    BF 08/4 - (FÖTT 11/4) - Hockeytoken 25 år - Halmstad - Andra barnet (frugans tredje)
    BF 08/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 09/4 - (FÖTT 26/4) - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 09/4 - (FÖTT 12/4) - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 09/4 - (FÖTT 28/3) - Guggu 25 år - Tullinge - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - (FÖTT 8/4) - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - (FÖTT 15/4) - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 14/4 - Danne08 32 år - Sundsvall - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - (FÖTT 31/3) - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - (FÖTT 28/4) - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - (FÖTT 11/4) - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 20/4 ? hannandreas 27 år ? Örebro ? Första barnet
    BF 23/4 - Adoniram 31 år - Köpenhamn - Första barnet
    BF 23/4 - Hubble 28 år - Nyköping - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 26/4 - (FÖTT 10/4) - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 29/4 - (FÖTT 20/4) - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

  • Svar på tråden Aprilpappor 2008 Del 4
  • JojjeB

    Min Elsa som nu är två månader växer som ogräs.
    Vi har väl planerat att ha dop, men funderar på att skjuta på det till efter semestern (dvs slutet på Augusti).
    Hur gör ni med dop?

  • Dryorophus

    Jag ringde idag för att få tid för dop. Men de hade gått för dagen. Men vi vill ha tid i Augusti.

  • fyrabarnspappan

    Hej allihopa hoppas allt är bra med er å era familjer.. ang. dopet så ska vi ha det på Lördag så här ligger man i för att få allt klart i tid . vi ska Felix dop i samma kyrka vi gifte oss i för nästan exakt 14år sen skiljer på 10dagar..

    Ha det gott grabbar

  • AYE

    Hallå på er!
    Låter som att ni mår bra i era "nya" familjer.
    Vår lilla tös växer också som ogräs. Går upp ca 350g per vecka och är nu 61-62 cm lång. Låter pappa sova bra om nätterna och är för det mesta ganska lätthanterlig förutom vissa kvällar.
    Märker dock av en skillnad på henne, mellan mig och henne, när jag varit hemma hela helgen och umgåtts med henne gentemot de få vakna timmar vi umgås på vardagarna... men det är väl som det ska.

    Dop ska det bli i slutet av augusti. Ringde och bokade kyrka och präst för ett par veckor sen och det var bara en ledig helg i augusti kvar. Kyrkan vi valt har en stark anknytning till min sida då det är i min fars hembygd och det kändes viktigt för mig att hon också får en anknytning dit upp. (Även om det är 30 mil från där vi bor nu).
    Har en god vän som fick en son en månad innan mig som väljer att inte döpa sitt barn, utan de ska endast ha en namngivningsceromoni.
    Hur som helst, endast av ren tradition, väljer jag o min sambo ett kyrkligt dop.

  • logix

    Hallojsan Aprilpappor!
    Vår lille Melvin växer så det knakar! (Ogräs eller inte... haha)
    59cm och väger 5570g.

    Nu senaste natten så sov han som en liten gris och vaknade inte förens kl 5 på morgonen! :) *tacksamt*

    Vi har gått över mer och mer till mjölkersättning.
    Vilken otrolig känsla att få sitta med grabben å stirra ner i dom ljupblå ögonen när han äter!
    En otrolig kontakt mellan mig och sonen! En otrolig känsla!

    Dop är planerat till 2 Augusti och det blir kyrkligt dop för oss!

    Ps. I Morgon skall Ryssland få sig en läxa... Ds.

  • JojjeB

    Hoppas ni har en skön sommar. Är själv fullt upptagen med diverse renoveringsprojekt på huset. Själva arbetet är väl kul, men verksamheten gräver djupa hål i ekonomi. Någon husägare som känner igen sig?

  • fyrabarnspappan

    tjena alla pappor. ja nu är semestern inne på dom sista dagarna.tiden går för fort när mam är ledig.. är det likadant för er? fast vill man vara ledig så får man ju ta ut lite fp dagar,,ha det gott i värmen.

  • Dryorophus

    Min semester börjar nu på måndag, precis då alla kommer tillbaka (det brukar bli en sådan kalabalik då och jag slipper den)
    Annars har sommaren varit snäll på mig hittils.
    Även ifall jag har suttit inlåst på arbetet de varmaste dagarna

  • JojjeB

    Och jag börjar jobba på måndag.
    Dock har jag slitit på huset hela sommaren så det blir lite skönt med omväxling.

  • AYE

    Började jobba i måndags. Kan lova att det är varmt i den här tegelbyggnaden med mängder av fönster som vetter mot solen. *Pust* Tur att det snartt är höst igen.

    Efter 4 veckors semester så känns det tomt att inte få umgås med familjen lika mycket som vi gjort under en intensiv tid nu. Ser fram emot nästa höst då jag tänker vara pappaledig.

  • JojjeB

    Själv längtar jag till 1 februari då jag startar min pappaledighet. Jissses vad vi har det bra i Sverige!

  • Dryorophus

    Jag börjar som sagt min semester nu, sen kommer jag jobba i en månad sen börjar min pappaledighet

  • AYE

    Det ÄR faktiskt fantastiskt att ha den möjligheten att vara pappaledig. En arbetsbekant i USA var "pappaledig" en dag i samband med att hans fru födde hans tvillingar o det var all pappaledighet han "tog ut".
    Själv planerar jag att gå ner till 60% när hon ska börja dagis, nästa höst. Då kommer jag endast att jobba tisdag till torsdag i minst 6 månaders tid, beroende på hur det fungerar kanske upp till ett år. Vi får se, men det är planen i alla fall.

  • jdrock

    Eyvind kom till världen 2/4-08

    Skall ej döpas. växer som ogräs, har snart vuxit om syrran

Svar på tråden Aprilpappor 2008 Del 4