• Yabbadabbadoo

Kan man göra gravtest när man har spiral?

Ja,visar ett gravtest rätt om man har hormonspiral?Någon som vet?
    Eller påverkar hormonet testet,och hur vet man isåfall om man är gravid eller ej.Man bör ju ta ut spiralen genast om man blir gravid.
    Tacksam för svar.
    Kram

• Svar på tråden Kan man göra gravtest när man har spiral?
  • cissi24

Det ska funka att ta det även om man har spiral inne.

• Cecese

Ja man kan göra ett gravtest då och nej hormonerna i spiralen påverkar inte resultatet.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Wicca

Hej, jag har haft hormonspiral och misstänkt att jag varit gravid, gjorde ett hemma test som visade negativt, men åkte för säkerhetskull ner till VC, testet var negativt då också. Hormonet i spiralen ska inte ha någon påverkan på ett gravtest. Det är så små mängder hormon i en spiral. Men är du osäker så ring och hör.

~¤~ I väntans tider.~¤~
  • Yabbadabbadoo

Det är så här att jag inte kan känna trådarna som man ju ska kunna känna när man sticker in ett finger.Och jag har menslliknande smärta i magen precis som jag hade med mina andra barn.Men jag har inga blödningar.Ska ju vara liten risk att bli gravid,men oroar mig ändå.
    När jag är gravid har jag inga andra symptom precis förutom menssmärta.
    Svårt det här.

• Cecese

Testa så vet du

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Wicca

Kan ju faktiskt vara så att den sitter snett, då gör det lite småont och trådarna kan vara svåra att känna om dom är riktigt korta, dom kan ju ha lagt sig "runt" tappen så att du inte känner dom för det. Men jag hade nog bokat en tid för koll.

~¤~ I väntans tider.~¤~
Svar på tråden Kan man göra gravtest när man har spiral?