• TOLI

moderkaka bakvägg..

Hej!
    Jag är nu i vecka 16+1, har moderkakan i bakvägg och känner inga sparkar

När jag väntade sonen hade jag moderkakan i framvägg och kände de första buffarna i vecka 18.. Nu är jag alltså i vecka 17 å känner inget.. Man kan ju tycka att jag som både är omföderska och har moderkakan i bakvägg ska känna tidigare, men icke..

På FL får man lätt intrycket att alla med moderkakan i bakvägg har känt sparkar jättetidigt. Är det så för er alla?

Jag brukar lyssna med mitt angelsound och hör ju bebisens hjärta slå, så jag vet ju att den lever vilket ju känns lugnade.. Men ändå!

• Svar på tråden moderkaka bakvägg..
  • bea85

hade den i back vägg med nr 1 tror jag inte kännsde förens i v 24 men visst ja va förstföderska. nu med nr 3 har jag ioförsig i framväg men kände jätte sent och nu trode man ju att man va expert på sånt. kanske bara är en lungt bebis. min e mega lugn sparkar sällan trist men ja så e hon

• Trancygirl

jag har oxå livmodern långt bak..med min son kände ja första sparkarna runt v 22 ca..och denna graviditet börja jag känna i v 16ca men den e mycke lugnare en sonen..kanske en lugnare bebis bara el så tar de lite mer tid denna gången.. du ska inte oroa dig..olika för alla..

• MuffinCake

Jag har moderkakan i livmoderns bakvägg och väntar två bebisar, men kännde inga sparkar föräns i v. 19-20.

• flickan med drömmarna

Hej!
    Jag har moderkakan i bakvägg. Jag har varit jätteorolig då jag inte har känt några sparkar ännu men idag när jag var hos BM så berättade hon att det kan dröja upp till fyra veckor till.
    Det känns tryggt! Hoppas att allt är bra!

Kram M

• flickan med drömmarna

Tillägger att jag är i vecka 20! :)

• Primrose

Jag har också moderkakan i bakvägg och är i v. 20 - jag har inte kännt några sparkar ännu. Jag är förstföderska. Skönt att höra att man inte är ensam om det.Glad

• Nintendo

Jag väntar mitt första barn och har moderkakan i bakvägg. Började känna små rörelser i vecka 14 och riktiga puffar i vecka 16. Dock tror jag det är ovanligt tidigt. Man brukar väl säga att man normalt börjar känna i vecka 18-20, och dem med moderkakan i framvägg i vecka 20-23.

Kan kanske vara så att ditt barn ligger och sparkar inåt? Då känns det ju inte.

• TheFamily

Jag har min moderkaka i framvägg men den sitter lite till hö, så jag känner "sprattel" på min vä sida ibland, inte varje dag men har kännt det de senaste två veckorna. Är i v16

• TOLI

Tack för svaren, känns skönt att höra att det kan variera

• Cecese

Första barnet: moderkaka i bakvägg och kände bebisen i v. 18
    Andra barnet: moderkaka i framvägg och kände bebisen i v. 22
    Tredje barnet: moderkaka i bakvägg och kände bebisen i v. 22
    Fjärde barnet: moderkaka i framvägg och kände bebisen i v. 17

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Arawen

Har oxå moderkaka i bakvägg och tror mig ha känt några puffar men inga sparkar ännu. Min första och jag går in i v.21 om någon dag

• JosephineS

jag har moderkakan i bakvägg och bebben började så smått buffa i vecka 17+4 cirkus.. nu i vecka 20 känner jag h*n bättre och bättre för varje dag som går..
    oroa dig inte.. det kommer..

Svar på tråden moderkaka bakvägg..