• Lady Q

Hur var ditt urin i början av grav?

Vi försöker få till ett plus men har inte kommit dit ännu.
    Har bim snart och har haft lite små symtomer.

Har varit gravid en gång tidigare, men man minns inte alla symtomer.. Därför vill jag höra med er ang urin.

Kan först berätta att jag har BIM 15-18/6

Har fått:
    Vattninga flytnigar, vita tunna flytningar för fanns även spår av slem precis som äl flytningar igår.

Molnvärk
    Känner mig allmänt dålig, du vet trött i kroppen, svårt och sova och det värker.
    Brösten har svullnat och idag hade det börjat pirra i dem.
    Humöret går upp och ner
    Halsbränna
    Mår illa, framför allt med mat i munnen och på kvällarna
    Blir lite åk sjuk faktiskt.

Dessa känner jag igen sen innan förutom flytningarna som är slem i.. sen kommer vi till det andra jag ej känner igen och det är urinet.

Dricker massaså det kan ej vara vätske brist och UVI har jag kollat.. Dricker man massor borde urinet inte ha någon färg eller knappt lukt, eller hur? Även om jag dricker mycket och kissar mycket, så är mitt urin som morgon urin..

Har skummat lite på fl om att det kan vara ett tecken, är det möjligt?

Trevlig kväll..

• Svar på tråden Hur var ditt urin i början av grav?
  • rosahjärtan

Det är väldigt varmt nu så då måste man öka på vätske intaget. Du kanske tycker att du dricker mycket men man svettas ut mycket när det är varmt oxå, man kissar inte bara ut vätska. Ta det lugnt det kommer att visa sig om du är gravid eller inte till slut, ta det som det kommer istället.

• Lady Q
    rosahjärtan skrev 2008-06-11 21:42:42 följande:
    Det är väldigt varmt nu så då måste man öka på vätske intaget. Du kanske tycker att du dricker mycket men man svettas ut mycket när det är varmt oxå, man kissar inte bara ut vätska. Ta det lugnt det kommer att visa sig om du är gravid eller inte till slut, ta det som det kommer istället.
    Tack för ditt svar. Dricker mycket gör jag nog inte för varmen, eftersom det är kyligt och inte spec varmt. Det är inte vätskan jag hänger upp mig på utan mer att urinet är som morgon urin då jag dricker mycket vätska. Jag menar urinet kan vara väldigt gult om man har vätske brist eller UVI..
  • Poloc

För mig var det så i början av graviditeten (i höstas), dvs att urinen var som du säger lik morgonurin - gul och med skarpare doft. Nu mot slutet är det dock inte så längre.

• Lady Q
    ALS skrev 2008-06-11 21:52:56 följande:
    För mig var det så i början av graviditeten (i höstas), dvs att urinen var som du säger lik morgonurin - gul och med skarpare doft. Nu mot slutet är det dock inte så längre.

Vart det innan BIM eller efter?
  • Poloc

Minns faktiskt inte om det började så tidigt, tyvärr.

• Darla

Gult, väldigt gult. Precis som du beskriver det, som morgonurin. Tycker att det fortfarande är väldigt gult, men nu kan det bli ljusare om jag dricker mycket. I början påverkade inte vätskeintaget färgen alls.

• Lady Q
    Darla skrev 2008-06-11 22:19:04 följande:
    Gult, väldigt gult. Precis som du beskriver det, som morgonurin. Tycker att det fortfarande är väldigt gult, men nu kan det bli ljusare om jag dricker mycket. I början påverkade inte vätskeintaget färgen alls.
    Av de ja läser, så lyser man upp en aning

Hoppas hoppas att det tog sig denna gången
  • Darla

Ja det förstår jag, jag håller tummarna och hoppas att det finns en liten därinne som bara väntar på att plusset ska visa sig

Sen kan jag tillägga att jag vet med bestämdhet att mitt urin var väldigt gult då jag reagerade på det själv och tänkte att det måste bara ha något med graviditeten att göra, jag var helt fascinerad av det varje gång.. hehe. Och att jag dessutom hade de flesta av de symptomer som du beskriver i TS.

• didofido

mitt är och var neongult men det var inget som jag uppmärksammade förrän efter jag plussat lycka till

• extraliten

Min urin var också som morgonurinen, och det var faktiskt det som fick mig att misstänka att jag var gravid... =)

Svar på tråden Hur var ditt urin i början av grav?