• Carla77

Hur skulle ni ha gjort?!

Min bonus är 13, snart 14. Min sambo har installerat ett program på datorn så att han kan läsa alla konversationer på MSN. ( Detta gjordes då bonusen missbrukat datorn det grövsta!)
    Han hittade nu texter då bonusen har ljugit om att de KNARKAT och DRUCKIT! Sen en text där de fått ett namn och nummer till en kille som kan langa!!!
    Jag tycker att min sambo ska prata med bonusen och verkligen markera att detta är INTE OK! Vi tror inte att ngt av det har skett men vad vet vi egentligen?!
    Men nu till frågan, min sambo anser att det är fjortis snack och att alla sitter och snackar så för att vara tuffa! Så han tänker inte säga ngt!
    HUR HADE NI GJORT OCH VAD SKA JAG GÖRA? Ska jag trycka på att han ska ha ett samtal eller ej?!

• Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?!
  • Häpp

Jag hade nog tryckt på sambon.
    "Alla" sitter inte och pratar så. Låter som att han är konflikträdd. Kommer han kunna ta sen om det är så att allt bonusen skriver om verkligen hänt?

Jag som förälder skulle bli riktigt upprörd och ledsen om jag läste något sådant, och absolut inte stå handlingsförlamad och tycka att så är det.
    Ett utmärkt tillfälle att prata med bonusen om just alkohol och droger. Dom 13åringar jag känner och har känt sitter inte och diskuterar sånt. Gör man det med sina kompisar kanske man har hamnat lite snett.

Lycka till. Lite bluddrigt ser jag men jag är grymt trött

• Ilene

Tycker absolut att din sambo ska ta sig ett allvarligt snack med sin son om det här, men förvänta dig inte att han kommer att få några svar från honom...
    Men det hjälper ju inte att nonchalera det heller...
    Kanske dataförbud????
    Inte för jag vet om det hjälper, men man måste försöka...

Lycka till!!!!!

• Esmiso

inte säga ngt??? Men hur kan han/ni vara så säkra på att det inte stämmer? Och stämmer det inte bör ni ju ÄNDÅ prata med dem. Om du eller din sambo gör det är väl oviktigt, eftersom ni bor tillsammans antar jag att du har like mkt att säga till om som vuxen?!

• Michan

Ja tycker du ska säga till din sambo att han ska prata med Sin son...och verkligen informera om vad som händer om Polisen får reda på att han knarkat och allt runt omkring..speciellt langaren...osv...

Prata om vad som händer om man kommer med i Polisregistret...Ta med honom till Polisen och be dem informera om vad som händer, hela processen om man upptäcker att någon har knark eller säljer knark....

Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?!