• maij

gallskriker o kliar ig på örat, vad göra??

min 5 månaders son har kliat (ja så gott det går med motoriken än så länge) sig på örat i ett par dagar men idag blev det värre han skriker och skriker och kliar sig på örat! inte konstant, han är glad som vanligt emellanåt men nu på kvällen lugnar han sig bara om jag kliar hans lilla öra eller lägger en våtservett emot.. den är ju lite kylig kan jag tänka mig.

är det allergi mot något och vad kan det då vara?? han dricker mjölk och har knappt fått några smakisar de senaste dagarna förutom lite morötter men det har han ätit i över en månad nu!

och vad kan man göra för att åtgärda det hela? Hjälp!

• Svar på tråden gallskriker o kliar ig på örat, vad göra??
  • Saris2

Det är inte öroninflammation kanske?

• MaddeMamman

myggbett kanske???

Tandkräm på min spegel.
  • SPECIELL

Det låter som om han har öroninflammation?? Typiska tecken är ju att dom tar sig på örat och kliar mm skriker så fort dom läggs ner eftersom slemhinnorna svullnar och trycker i örat och gör att det värker ännu mer. Tycker du ska ringa din vårdcentral så ngn kan titta han i öraonen.
    Ge honom alvedon det kommer göra susen.

• Andaloal

öroninflamtion tror jag på

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Julmust

Ingen feber? Ring vårdcentralen tycker jag.

Annars kan ju en del ta, dra i örat när de är trötta. Vår stora tjej gillar att man kliar henne i örat när hon ska sova.

• logg81

Tryck på den där lilla "flärpen" vid hörselgången. Om han reagerar då är det förmodligen öroninflammation. Ring sjukvårdsrådgivningen ikväll och rådfråga dom.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • maij

nää ingen feber alls, men han är inte alls lika missnöjd när han får "stå" upp lite..

men om det nu skulle vara öroninflammation borde det väl inte lugna honom när jag kliar honom PÅ örat?

• Psychobilly

Ge alvedon och ring vårdcentralen i morgon. Typiska tecken för öroninflammation är när barnen tar sig på öronen, skriker när man lägger dem ner (blir mer tryck på örat när dem är liggandes), äter dåligt då det gör ont i öronen när man sväljer.
    Har själv ett öronbarn så jag vet hur jobbigt det är. Men det bästa är att gå till doktorn. Enda sättet att få veta!

• Mar1lyn

min lilla 5 månaders tjej rör också mycket på öronen när hon är trött o ska sova.

• Psychobilly
    maij skrev 2008-06-11 23:19:01 följande:
    nää ingen feber alls, men han är inte alls lika missnöjd när han får "stå" upp lite..men om det nu skulle vara öroninflammation borde det väl inte lugna honom när jag kliar honom PÅ örat?
    Min son blir alltid lugn när jag pillar på hans öroron när han har öroninflammation. Ingen aning varför. TRodde också det borde göra mer ont, men tydligen inte!
  • maij

ok. då blir det doktorn imorgon bitti! tack för era svar!

• Heavenlyfaith
    maij skrev 2008-06-11 23:19:01 följande:
    nää ingen feber alls, men han är inte alls lika missnöjd när han får "stå" upp lite..men om det nu skulle vara öroninflammation borde det väl inte lugna honom när jag kliar honom PÅ örat?
    Det kan få honom at fokusera på det mysiga ist för värken. Jag tror absolut på öroninfl. Gå du till farbror Doktorn med honom imorrn.
    Har du tryckt igen örat o testat om det gör ont? Det är det vanligaste sättet att märka det på.
  • mHalmstadsmamma

Tandsprickning eller tandaont nerverna från tänderna går ju förbi örat. Min son slår sig för örat och gallskriker men det kommer från munnen. Ja jag har varit på vårdcentralen och kollat det är INGEN öroninflammation.

Men kolla upp det ring vc i morgon och be dem ta en titt i örat, snabbt och kvickt gjort ju.

• MaddeMamman

hur är det med lille kille idag då?

Tandkräm på min spegel.
Svar på tråden gallskriker o kliar ig på örat, vad göra??