• salvavinnie

Tidigt "fladder" i magen?

Jag har precis plussat och är typ i v 7 eller 8. Då och då senaste veckan tycker jag mig ha känt av "fladder" i magen, liksom att spritter som de berömda fiskarna det brukar snackas om. Men det är ju så tidigt? Med mitt första barn (det här blir det andra) kände jag inte förrän mycket senare, typ i v 20... Inbillar jag mig bara eller finns det någon annan som har känt av så tidigt?

• Svar på tråden Tidigt "fladder" i magen?
  • wihoo

Tycker det låter oerhört tidigt, iaf för att känna av barnet. Det kan väl vara nåt annat som känns, eller inbillningar?

Jag vet faktiskt inte!

• Mamma till två mirakel

Jag är i vecka 11 och har känt vid flera tillfällen som om det bubblar till i magen...känns oerhört tidigt om det skulle vara bebisens rörelser men inget är ju omöjligt
    Tror iofs inte att man kan känna det i v.7 eller 8...t.o.m 11 är ju väldigt tidigt...

Med bebis i magen v.11.....
  • salvavinnie

Hm nej jag vet... Det jag är lite orolig för är att jag faktiskt gått längre än vad jag tror... Låter oansvarigt men jag blev gravid trots minipiller så jag har ingen egentlig koll, hade ju en lite blödning som jag trodde var mens för ca två månader sen men eftersom jag inte tänkte i "göra barn"-banorna så funderar man liksom inte kring det... Jaja, ska till bm i juli, får se då...

• Huddingemamman

Tarmarna lever ju rövare i början av graviditeten och magen kan lätt bli svullen. Tror mycket på att det även kan vara det som "bubblar" och har sig. Fast har man varit med förut så vet man ju hur det ska kännas (även om jag tror jag har glömt det ) och då kan man ju i alla fall känna av bebisen tidigare sägs det.

• TheFamily

Jag kände fladder tidigt jag också, fast inte förrän v 13-14 och bara ibland och inte varje dag....

• MansonDust

Kände i v 12, men i v 7 är det mest troligt att det är tarmar & gaser.

• loveelin

Jag känner av fladder och är i v 6. Det är väl tarmarna som bråkar=)

• atena100

hello!
    Jag är i v10+6 och jag har också börjat känna något typ av fladder de senaste dagarna, ibland, ganska långt ner i magen.
    Och även fogarna börja kännas av lite granna, ibland.

• Daphne85

man brukar inte kunna känna av fosterrörelser förrän i vecka 13 och frammåt... Men det är väääldigt sällan man känner av det i vecka 13... kanske andra graviditeten känner man av det från vecka 13.

Svar på tråden Tidigt "fladder" i magen?