normal temp på ettt spädbarn???
Undrar vad den normala temp. för spädbarn är , min flicka har 37,5 hon känns varm ?
Undrar vad den normala temp. för spädbarn är , min flicka har 37,5 hon känns varm ?
Min pojk har alltid 37,3 - 37,5 som normaltemp. Vissa spädbarn är "varmblodiga" och andra är "kallblodiga". Se hellre till hennes allmäntillstånd. Är hon hängig/grinig? Är hon pigg och glad och äter som hon brukar så har hon nog helt enkelt den temperaturen som sin normaltemp.
Skulle du prata med sjukvården skulle de inte räkna det som feber, men man behöver ju veta vad hon brukar ha.
När jag frågade på bb sa de att allt över 37,5 grader räknas som feber på spädbarn. Men det stämmer ju inte om man somMinxys pojke alltid har den temperaturen.
Vår jej har kring 36,8.
Här säger BVC och Sjuvårdsupplysningen att temp mellan 37,5-38 är "förhöjd temperatur" medan feber börjar först vid 38 grader.
Spädbarn får dock VÄLDIGT lätt feber - och den kan bli HÖG! Det man ska hålla koll på är deras allmäntillstånd, att de dricker, kissar och är vakna o pigga iaf någon gång/dygn. Men är du orolig (vilket man lätt blir) så ring sjukvårdsrådgivningen.