• Petrah

hur ofta smörjer ni in kroppen med lotion ni som är torra?

jag har börjat smörja in mig 2-3 ggr per dag o den är genast mjukare med Miniderm

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden hur ofta smörjer ni in kroppen med lotion ni som är torra?
  • ElviraSofia

Efter varje gång jag duschat, så en gång om dagen.

• anneliesb

Om du är torr kanske du ska börja med en tvättolja?

• W W

Aldrig.
    Däremot så smörjer jag delar av kroppen med aloe veragel varje gång jag duschat.
    Sen smörjer jag dessutom händer och armar men kokosolja innan jag går och lägger mig när jag kommer ihåg det. 
    Ansiktet tvättar jag med jojobaolja och det behöver jag sällan smörja in längre, mer än någon enstaka gång med aloe veragel.

Dessutom så tvättar jag mig i duschen med olivolja och socker, eller med rasullera vilket gör att min kropp inte är så jättetorr längre, trots att jag är i vatten alldeles för mycket.

En kåtare värld är en bättre värld!
  • Petrah

Dt va många oljor men blir man inte kletig o klabbig?
    finns dt nån god kokosolja??

Wild, Raw and Beautiful
  • W W
    Petrah skrev 2008-06-14 09:25:43 följande:
    Dt va många oljor men blir man inte kletig o klabbig?finns dt nån god kokosolja??
    Haha, men det har jag ju valt själv för att dom här oljorna passar mig och min kropp just nu. Och nej, det är inte så jättekladdigt, faktiskt. Det fungerar rätt bra
    Jag vet inte riktigt vad min kokosolja heter, jag har den inte i närheten men den är köpt på någon "invandrarbutik". Den luktar kokos, vilket jag tycker är ganska trevligt iom att jag inte använder så mycket annat som luktar. Men det finns kokosolja utan lukt och smak att köpa också, mamma har någon sån variant som hon har i sitt kaffe, den är nog köpt på hälsokosten.
  • tristania

Jag gillar LDB, helt klart. Men Aloe vera.

• Fidelina

Jag använder också olivolja till nästan allt. I duschen med socker precis som W W, fungerar som skrubb och man blir len och mjuk. Jag tycker också om Weledas oljor som doftar så gott om man vill ha något med doft i. Det bästa för torr hud är att inte duscha så ofta (alltså inte varje dag) och inte använda någon uttorkande tvål och därefter smörja med någon bra olja när man fortfarande är lite fuktig i huden, sjunker in bra och kladdar inte. Jag är aldrig torr i huden längre.

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • karma30

Jag har torr hud och jag ÄLSKAR Bodyshops bodybutter, helt underbar! (Vaddå reklam?? )

• ewaku

oj använder du olja på hela kroppen och ansiktet med? de ger ju falska signaler till hjärnan att sluta producera kroppsfett. Om du fortsätter kommer du bara bli ännu torrare,

-Vill du ha annat förslag så fråga gärna!

• reserverad

Kamomilla. Luktar Weledas oljor starkt? Blir man kladdig av dom? Vilken doft ar din favo?

• W W
    ewaku skrev 2008-06-16 22:14:08 följande:
    oj använder du olja på hela kroppen och ansiktet med? de ger ju falska signaler till hjärnan att sluta producera kroppsfett. Om du fortsätter kommer du bara bli ännu torrare,-Vill du ha annat förslag så fråga gärna!
    Har blivit mycket bättre sen jag slutade med tvål, diverse lotions och andra "bra" saker som bara torkar ut huden.
    Jag har fortfarande torra partier, speciellt hårbotten, huden under ögonbrynen, precis ovanför knäna och till viss del händerna. Men det är hur mycket bättre som helst sen jag slutade använda tvål till allting för nu överproducerar inte min hud kroppsfett som den gjorde tidigare på resterande delar av kroppen utan lagom mycket.
    Sen kommer jag nog vara tvungen att sluta simma om jag ska bli helt bra men det här kan leva med. Min kropp har aldrig mått bättre, mitt hår har aldrig mått bättre och min hårbotten är bättre än på massor med år
Svar på tråden hur ofta smörjer ni in kroppen med lotion ni som är torra?