• Smulanflen

Tips mot hemorojder

Jag har använt vanlig Idominsalva & smörjt flera gånger/dag nu & dom har minskat
    Fick tipset av min syster, hon sa att även typ Inotyolsalvan hjälper.

• Svar på tråden Tips mot hemorojder
  • Solskensmor

Xylocainsalva ska visst hjälpa mot anala obehag, står det om man läser på tuben.

• Susstuss
    Xyloproct finns receptfritt på Apoteket, både som salva och supp. Dom minskar svullnaden och bedövar också lite.
  • Jesster

Xylocain bara bedövar medans Xyloproct bedövar och minskar svullnaden (Som Susstuss skriver). Skulle det ändå vara för jävkligt så finns det Scheriproct på recept som är lite mer ös i

♥ v.35 ♥
  • Kattmamma24

Jag försökte med Xyloproct i omgångar utan att de försvann helt. Istället provade jag med hydrokortisonsalva, då försvann de helt på en vecka!

• Gotteråttan

Scheriproct hjälpte inte alls på mig, däremot Alcosanal! Min räddning!

• Jesster
    Gotteråttan skrev 2008-06-18 12:12:17 följande:
    Scheriproct hjälpte inte alls på mig, däremot Alcosanal! Min räddning!
    Det gäller att testa sig fram

Alosanal hjälpte inte ett dugg på mig, det bara brände och sved och hemmisarna minskade inte eller gjorde mindre ont. Ac3 däremot lindrade, minskade och svalkade men inte alls så mycket som jag hade behövt (ENORMA hemmisar). Scheriproct bedövade och minskade redan efter första smörjningen.
    ♥ v.36 ♥
  • Makaronipuss1

Jag har också fått problem med hemorojder efter förlossningen. Sonen är 4½ månad u och de är inte borta ännu... Försvinner dem någonsin?

Svar på tråden Tips mot hemorojder