• Svar på tråden Hur tvättar du dina bh?
  • lunkentuss

Bygelbh ska man först lägga i en liten tygpåse som man knyter igen så bygeln inte riskerar att ramla ur och förstöra tvättmaskinen. Tvättar alltid mina i tvättmaskin 60 grader =) å bygelbh:ar i tygpåse =)

• Linda82

i en tvättpåse och 30-40 grader,oftas 40.

• Ansapansa

iband för hand i handfatet,men oftast i maskin i tvättpåse på finprogram

• Cecese

Jag har bara 2 bh och båda är utan bygel. Jag tvättar dom i maskin utan sköljmedel.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Miss Lau

I tvättmaskinen utan påse (jag vet att man bör ha det men det blir aldrig så).

• hannamiller

Egentligen får man inte tvätta BH i maskin.. Men det gör jag med dom som inte är så fina.. Märkes BH tar jag för hand..

• Pucko Buffy

I tvättpåse (eller hopknutet örngott om jag glömt påsen) i 40-60 grader beroende på hur smutsiga de är.

Känner en som köper in och säljer underkläder och han säger att helst ska man tvätta bygelbh:n för hand i diskmedel, då håller de bäst. Men jag tycker det är för jobbigt så jag kör mina i maskin.

• Pucko Buffy
    hannamiller skrev 2008-06-12 10:41:54 följande:
    Egentligen får man inte tvätta BH i maskin.. Men det gör jag med dom som inte är så fina.. Märkes BH tar jag för hand..
    Får o får.. förmodar att du bor i hyresrätt o då kanske värden har ett ord med i spelet. Min tvättmaskin får jag dock göra precis vad jag vill med, då jag äger den själv. Men för att vara rädd om maskinen och se till att minska risken för att bygeln lossnar och sedan fastnar i maskinen (och river sönder alla kläderna där i) använder jag tvättpåse.
Svar på tråden Hur tvättar du dina bh?