• Queen Of Darkness

Bortbjudna på studentfirande - kan dottern äta smörgåstårta?

Lillan är 14 månader och här hemma äter hon i princip det vi äter.
    Vi är bortbjudna i eftermiddag på studentfirande där det ska bjudas på smörgastårta och någonstans i bakhuvudet har jag för mig att småbarn inte ska äta det. Kan det vara för att det är räkor?
    Jag vet inte varför jag fått för mig detta och vill inte ge något till henne som inte är bra, men eftersom jag inte VET om det är dåligt så måste jag ju nu ta reda på detta.
    Är det någon som vet om små barn får äta sådant eller om jag ska ta med mig egen mat till henne?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Bortbjudna på studentfirande - kan dottern äta smörgåstårta?
  • MammaHela

fast räkor är inga problem med att äta.

Så ge henne smörgåstårta om hon vill ha =)

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Shirley

Vår 1 åring åt lite smörgåstårta igår utan problem.. gav henne ju inte räkorna men det andra och hon älskade det

• Pebblas

Jodå smörgåstårta kan hon äta! Min systerdotter åt det på sin ett års dag och älskar det!!

• Queen Of Darkness

Åh snabba svar och precis dem jag hoppades på Då ska hon definitivt få äta lite smörgåstårta, det som är så gott!!!

• mariahammarberg

klart hon kan om hon inte är allergisk mot ex räkor.
    har hon aldrig ätit räkor -  inte en i ngn burkmat?
    Kan ju oxå vara en smörgåstårta utan räkor....

• Miss Lau

Klart hon kan äta smörgåstårta! Mina barn har älskat det redan från att de varit små.

• Queen Of Darkness

Hon har nog aldrig smakat på räkor ne men dem kan vi kasta över till pappas tallrik Så gör ju jag med mina. XD
    Tösen äter allt och har aldrig ratat något hon fått smaka på så jag tror ju att smörgåstårta lär vara uppskattat det oxå

• Queen Of Darkness
    mariahammarberg skrev 2008-06-12 10:48:09 följande:
    låt henne smaka räkor vetja. Hon kan ju älska dem oxå och skaldjur är nyttigt - omega 3
    Nä tänk om hon gillar dem Ska två stycken sitta här hemma och smaska räkor medans jag äcklas då

Haha skämt å sido. Det skulle hon kunna få.
  • mariahammarberg

Du vet väl om färälder får man INTE säga eller ens ANTYDA att ngt är äckligt. Barnen apar lätt efter och vägrar smaka
    Min man är sååååå kräsen men får inte säga orden äckligt, tycker inte om utan skall TIGA om dottern är i närheten. Hon får inte bli lika kräsen som han!
    serverar allt här hemma till dottern - vill inte mannen äta får HAN gå till ett annat rum, inte jag och dottern!

• Queen Of Darkness
    mariahammarberg skrev 2008-06-12 10:52:49 följande:
    Du vet väl om färälder får man INTE säga eller ens ANTYDA att ngt är äckligt. Barnen apar lätt efter och vägrar smakaMin man är sååååå kräsen men får inte säga orden äckligt, tycker inte om utan skall TIGA om dottern är i närheten. Hon får inte bli lika kräsen som han!serverar allt här hemma till dottern - vill inte mannen äta får HAN gå till ett annat rum, inte jag och dottern!
    Haha nej jag vet. Här hemma serveras det korv och falukorv och jag måste säga att jag vägrar äta det men lagar de för att dottern ska få äta allt (gillar hon det ska ju inte mina åsikter hindra henne från att få äta det) och hon är så söt när hon mumsar korv och skrattar så när mamma säger "mmmm gottigotti gott för magen med korv"
Svar på tråden Bortbjudna på studentfirande - kan dottern äta smörgåstårta?