• Annsofie83

Förlovning, hur gör man???

Kanske en väldigt dum fråga men måste ändå fråga. Jag och min kille ska förlova oss och igår kom vi att tänka på hur gör man egentligen??? Är det bara att sätta på sig ringarna och göra något mysigt ihop eller ska man säga på något speciellt sätt och göra på något speciellt sätt?

Mycket tacksam för svar!!

• Svar på tråden Förlovning, hur gör man???
  • Angdev

Finns inget rätt sätt o inget fel sätt. Gör det som känns rätt för er.... Lycka till!!!!

• Annsofie83
    Svar på #1
    Ok då blir det nog väldigt enkelt. Kommer vara på kreta då så blir nog ganska mysigt.
  • norgesessan

Ja, gör nåt mysigt. på en strand tex...vil också till Kreta..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Tecken

Jadu, TS, först måste ni registrera er i närmsta kyrka. Där kommer de sedan hålla lysning för er, så fort de har tid. Sedan måste du beställa en blankett från Skatteverket... Nää! Man behöver inte göra något särskilt, förut hitta en person som man vill förlova sig med

• Annsofie83
    Svar på #4
    Jag har redan hittat den jag vill förlova mig med. Anledningen till att jag frågade var att vissa verkar göra så stor grej av det hela och eftersom vi inte tänkte göra det så blev jag lite osäker.
  • PetterL

Som sagt, man gör precis så lite eller så mycket man vill av förlovningen. Däremot har jag förvånats av att vissa först förlovar sig, men sen friar någon av dem till den andre innan de gifter sig. Traditionellt och i min värld blir man förlovad när den ena friar och den andra säger ja (eller möjligen att man förlovar sig genom något slags gemensamt initiativ) och sen är nästa steg giftemål.

• Miss Cee

Haha jag vet precis hur du menar!

Nä rvi förlovade oss gick det på mindre än 2 timmar från att jag fick idén, hade ställt fråga och vi åkt in till stan och köpt ringar. Sen satte vi oss på vårt favorit-fik med varsin cappuccio och skulle byta ringar. Så började vi fundera lite på "hur gör man nu då?" och kände oss lite förvirrade... ;)

Men vi tog fram ringarna och trädde på dem på varandras fingrar, såg varandra djupt i ögonen och sa att vi älskade varandra och delade en kyss. Sen fortsatte vi dricka vårt kafe och nöjt av ögonblicket

det finns inget speciellt som ska sägas eller göras och det kan kännas lite konstigt att ett sådant speciellt ögonblick inte har mer fast ramar. Så vi gjorde vårt bästa för att ta tillvara på de som finns, dvs växla ringar samt satte in en annons i tidningen.

• Annsofie83
    Svar på #7
    det var just det där med frieriet vi fundera på. Vi har kommit fram till förlovning gemensamt och då blir det ju inget frieri direkt. Därför undra vi lite hur andra gör. Vi kommer ju förhoppningsvis gifta oss någon gång men det lär dröja några år så det blir nog oxå ett gemensamt beslut. Men är man förlovad kan man väll inte fria igen. Förstår du vad jag menar???
Svar på tråden Förlovning, hur gör man???