• pezz

Hur tidigt efter befruktning kände ni graviditets symtom?

• Svar på tråden Hur tidigt efter befruktning kände ni graviditets symtom?
  • pezz

Och var det innan eller efter det visade + på grav test?

• Michisen

Sex dagar efter... Men min kropp är skum.
    Önskar nästan att jag inte hade sån järnkoll på det, men men...
    Vet att Pyret blev till den 19 december, 25 december sa jag till min sambo att jag trodde att jag var gravid, för då kändes det skumt i magen - den 3 januari testade jag positivt. :)

• söta barn

innan grav test, kanske 3 veckor efter ÄL

Sebastian 5/3-06 Bebis nr2 Nov-08?
  • pezz
    Michisen skrev 2008-06-12 17:18:23 följande:
    Sex dagar efter... Men min kropp är skum. Önskar nästan att jag inte hade sån järnkoll på det, men men...Vet att Pyret blev till den 19 december, 25 december sa jag till min sambo att jag trodde att jag var gravid, för då kändes det skumt i magen - den 3 januari testade jag positivt. :)
    oj jo de va tidigt, vet visserligen inte hur tidigt folk brukar känna
  • Michisen
    pezz skrev 2008-06-12 17:19:41 följande:
    oj jo de va tidigt, vet visserligen inte hur tidigt folk brukar känna
    Min egen hemsnickrade teori är ju typ att jag känner hur det fäster sig. Var likadant förra graviditeten, men då slutade det med MF, så jag blev nästan ledsen när det kändes likadant igen, för då trodde jag att det hade varit något fel när jag kände det så tidigt förra gången... Jaja. Men allt har gått bra nu! *knackar i trä*
  • ebbozz

väldigt tidigt... 5-6 dagar... fick inte pluss på stickan förän BIM+2

• H o p e

Jag kände absolut inget förrän ca 16 dagar efter ÄL då började brösten ömma och det kändes precis som att jag skulle få mens.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?.
  • Sub rosa

Kände som ilningar eller väldigt svag äl-värk på den sidan där ägget släppte ca 12 dagar efter positivt äl-test. Då testade jag mkt svagt plus samma kväll och sen starkare de följande dagarna. Men två dagar innan, alltså på dag 10 efter LH-toppen så blev det negativt. Sen någon dag efter plusset kom ömheten i brösten.

• ooGizzYoo

Jag kände mig bara konstig på något oförklarligt sätt när det var bim-5 och kunde inte låta bli att testa

• Duvemåla

Började må småilla veckan innan bim, pms-värken i brösten värre än vanligt, så jag misstänkte. Testade svagt positivt bim+1 och riktigt starkt bim+6.

• eth

Redan när embryot fäste sig i livmodern, började må illa direkt.

• AngelOfLove

Jag kände symptom redan vid ägglossningen. Vet inte om det är möjligt egentligen. Isåfall kanske jag gått någon vecka längre än beräknat.

• Nikas

Kände mig bara svullen om magen och gasig i magen, men PRECIS som innan mens bara (detta var ca 1 v. före vårt PLUS).

• Jyckeberga

Jag fick svullna brost ca en vecka efter befruktningen, sa jag sa till min man att jag trodde att jag var gravid... Testade positivt tre dagar innan mens, med ett gravtest som heter "first response". Det kan man anvanda redan fyra dagar innan beraknad mens.

• mumsfillibabba

Graviditeten var planerad.

Jag skulle ha fått min mens den 7 december. I vecka tidigare kändes brösten ovanligt stora och ömma. Runt den 7 december kändes magen svullen, men det brukarar den även göra då jag ska få mens.

Så ömma bröst var första symtomen andra symtom kom inte förren senare.

• Söderö

Kände absolut ingenting förrän efter det att jag testat positivt på BIM-dagen. Började märka av ömma bröst ett par dagar efter det.

Svar på tråden Hur tidigt efter befruktning kände ni graviditets symtom?