• Anonym (Hemmis)

Hemorrojder som aldrig försvinner?

Hej.
    Har efter två graviditeter fått tre hemorrojder i baken. Dessa vill bara inte försvinna!
    Det gör ont att gå på toa och jag kan inte torka mig med annat än våtservetter, för att det gör ONT! Dessutom är det riktigt svårt att få det riktigt rent där nere om jag inte duschar efter varje toabesök. De sitter liksom för öppningen.

Om man ska kontakta läkare, vart ska man ringa? Vc? Känns så himla pinsamt att ringa och jag har ingen större lust att berätta för någon sekreterare (eller vad de nu är ) om mina problem, utan vill ta det med läkaren.

• Svar på tråden Hemorrojder som aldrig försvinner?
  • Jesster

Som jag skrev i en annan tråd tidigare idag:
    I förra veckan sjönk magen och bebisen började trycka på allt som finns därnere vilket gav mig hemorrojderna från helvetet!

Provade is, kallt vatten, Alcosanal, Ac3, inget hjälpte. Var helt handikappad och kunde inte sova på nätterna och bara grät för det gjorde så sjukt ont hela tiden. Så jag ringde VC och fick Scheriproct utskrivet och redan efter första smörjningen så hjälpte det otroligt mycket!

Fattar inte att man gått i nästan en vecka och nästan svimmat av smärta och så fanns det hjälp bara ett samtal bort

Jag behövde inte ens komma dit, de skickade recept till Apoteket direkt.

♥ v.35 ♥
  • Anonym

TS

Har du provat Xyloproct från apoteket? Receptfritt, funkade på mig iaf

• Jesster
    Anonym skrev 2008-06-12 18:19:15 följande:
    TSHar du provat Xyloproct från apoteket? Receptfritt, funkade på mig iaf
    Xyloproct är slut i hela landet och har varit i månader nu tyvärr. Annars kan jag hålla med om att det är bra
    ♥ v.35 ♥
  • Anonym

alcosanal funkar rätt bra med..

• Anonym
    Jesster skrev 2008-06-12 18:40:39 följande:
    Xyloproct är slut i hela landet och har varit i månader nu tyvärr. Annars kan jag hålla med om att det är bra
    jaså, inte här iaf, köpte det till karl härhemma för två veckor sedan
  • Anonym
    Jesster skrev 2008-06-12 18:40:39 följande:
    jaså, inte här iaf, köpte det till karl härhemma för två veckor sedan
  • Anonym (finns)

Det finns, fick sambon köpa åt mig för 5 dagar sen.

• Jesster

Då har det börjat droppa in igen, så bra

♥ v.35 ♥
  • Anonym (Hemmis)

Nja, alltså inga krämer fungerar. Jag vill ju bli av med dem, puts väck! De försvårar ju toalettbesök.. Nu går jag och håller mig istället, så länge jag kan.. Har provat xyloproct, men det hjälper inte. Har haft dessa i tre år snart.

• anassio

Å fy din stackare! hade det efter min graviditet o de plågade mig dygnet runt! ville bara skrika o gråta så j-vla ont gjorde de!
    de satt utanför men min barnmorska på bb rådde mig att suppa 2 ggr/dag samt att smörja in dem. efter ca 2 v började de minska o efter 1 månad var de borta! underbart!
    men jag förstår dig, man tror att de aldrig kommer att försvinna!
    tänk på att du inte är ensam, min bm sa att det är supervanligt men ingen vågar berätta om dem...det har inte jag heller gjort, bara för min kille. det var ju han som fick gå o handla på apoteket stup i kvarten

Svar på tråden Hemorrojder som aldrig försvinner?