• Vendela

Var köper man skumgummi?

Vi behöver köpa skumgummi till vår vagga, ca 10-15 cm i tjocklek, för att "höja upp" botten lite. På skumgummit tänkte vi sen lägga en babymadrass.

Vet någon var vi köper skumgummi, alltså i vilken typ av butik? Jag har kollat med Hornbach och de har inte. Är det tygbutiker som har sådant?

• Svar på tråden Var köper man skumgummi?
  • lilla e med 3

Köpte skumgummi till liggvagnsmadrass i en affär som säljer och tillverkar kuddar och madrasser (KungsSängen i Uppsala).

• lupus

Hej, när vi skulle sy dynor till en utesoffa så köpte vi skumgummi på JYSK. Det finns i olika tjocklekar och utföranden.

• lollobollo

Om du bor i sthlm: Det finns en butik på Odengatan som säljer skumgummi på metervara, de skär till i önskat mått. Minns ej vad de heter, ligger nära Posten på Dalagatan.

Annars har Åhlens skumgummi som du själv kan klippa till.

• nassepånken

hej jag såg att du bor i göteborg! det finns en madrassbutik på odinplatsen (tror jag, eller en bit in på friggagatan) där det står något i stil med "det finns inte en säng som vi inte kan göra en madrass till", så det vore väl själva fan om inte de kunde fixa det. men det kanske är dyrare än ex. jysk.

• Peach

Ikea har också skumgummi, vet dock inte vilka tjocklekar...

• tusenfotingen

Jag har köpt på jysk.

Svar på tråden Var köper man skumgummi?