• Gith

Tivoli eller Bakken?

Hej!

Ska till Köpenhamn på semester i sommar och barnen vill ju åka karusell. Vilket är bäst, tivoli eller Bakken? Våra barn är 3 och 6 år (och så tre månader men hon åker ju bara vagn). Andra semestertips i Köpenhamn mottages också tacksamt.

• Svar på tråden Tivoli eller Bakken?
  • sheeba

Har avrit på bägge och gillar bägge men jag hade nog tagit tivoli tror där är mer karuseller för mindre.
    Sedan finns ju legoland också karuseller. Bon bonland har jag med varit på men kommer inte i håg hr det var där, myckan man fick trampa själv mm är det enda jag kommer på

• gullican

Bakken helt klart. Miljön är betydligt mysigare och de har fler karuseller, speciellt för barnen.

Fast egentligen tycker jag ni ska välja Bon-bonland istället som är ännu bättre. Förutom minst lika karuseller som de andra har de lite roliga uppträdanden för barn som t ex clown och trollkarl. Cirkusföreställning hade de också ett par gånger om dagen förra året. Det tar ca 20 min med bil från Köpenhamn.

• CanelaCaliente

Jag föredrar Bakken. Gratis inträde och mysigt!! Tivoli har inte samma mysfaktor..men karusellerna vet jag inte riktigt

• Gith

Vi ska åka tåg till Köpenhamn och kommer inte att ha tillgång till bil där. Kan man åka buss till Bon-bonland?

• Gith

Puffar lite för min egen tråd. Det måste väl finnas nån mer som varit i Köpenhamn på semester?

• hotten

åker oxå till köpenhamn med en 8 åring snart, aldrig vart där förut... puffar

• gullican
    Gith skrev 2008-06-13 09:12:07 följande:
    Vi ska åka tåg till Köpenhamn och kommer inte att ha tillgång till bil där. Kan man åka buss till Bon-bonland?
    Tåg går från Kph och det är ca 10 min promenad från stationen.
  • Gith

Om en vecka bär det av så jag provar att puffa lite innan dess.

• the devil wears CM

Åk söderut och bada i Karlslunde. Ät fantastiskt god mat på Resturang Fregatten där nere.

Gå till Glyptoteket och titta på alla spännande saker. Den botaniska trädgården är fin att bara strosa runt i och fika.

Jag hade valt Bakken, genuint, trevligt, goda glassar och fin atmosfär. Barnen kan åka häst och vagn och det finns karuseller och lottstånd för alla åldrar.

Tåg kostar cirka 30 SEK och de går överallt, snabba och smidiga.

http://www.copenhagen.com/swedish/start.asp Här är en bra sida som har en del tips. Ha det så roligt, Köpenhamn är en fantastisk stad.

• the devil wears CM

Glömde: Köpenhamns Zoo eller Zoologiske haven, experementariet, amager strandlagun för bad.

Svar på tråden Tivoli eller Bakken?