• Mareldsbarn

sjukgymnast "Fungera" i Göteborg?

Någon som har varit på sjukgymnasten "Fungera" i Göteborg? Tror den ligger nere i stan mitt emot operan. De är inriktade på gravida kvinnor och jag funderar på att boka en tid där för min ryggvärk. Vill mest höra era erfarenheter av dom och även vad det kan komma att kosta.

• Svar på tråden sjukgymnast "Fungera" i Göteborg?
  • Hanna36

Jag gick där 2-4 gånger i veckan när jag var gravid med mitt 2:a barn. Hade en sjukgymnast som hette Helena, jättebra!
    det kostar som ett vanligt sjukgymnastbesök, 60 kr var det då tror jag..
    jag fick akupunktur mot foglossning!

• Tiiah

Jag går där nu pga min dåliga rygg och har fått ett träningsschema att följa. Tycker inte att det hjälper speciellt mkt, men det är skönt att röra på sig lite

• Mareldsbarn

Tiiah; Vad bra att du har fått ett träningsschema att följa dock trist att det inte hjälper dig och ger resultat än. Betalar du också 60 kr per gång eller?

• Tiiah

nej, jag har frikort så det kostar ingenting för mig

Har du fått någon tid?

• Mareldsbarn

Japp nu har jag fått en tid till på måndag så jag hoppas att jag får någon bra hjälp då

• AochJsMamma

Var där förra veckan, kostar 80 kr och var kanon trevliga (eller i vart fall den sg jag hade, Helena). Tyvärr kan de inte hjälpa mig mer eftersom träning skulle skada mitt bäcken mer än hjälpa och eftersom det är sommar kan inte få akupunktur som hon trodde skulle hjälpa.

~~ * Vecka 30 * ~~
  • Mareldsbarn

EllieGBG; Tack för att du meddelade priset men trist att du inte kunde få den hjälp du behövde. Är det ryggen eller foglossning du har problem med? Själv är det ryggen för min del, ett konstigt parti endast som värker ständigt i alla dess ställningar så jag måste byta ställning varje minut ungefär. Sittande, liggande, ståendes, gåendes m.m. ja you name it -samma ilande smärtande känsla. suck vad trött man blir alltså

• AochJsMamma
    Mareldsbarn skrev 2008-06-13 14:54:47 följande:
    EllieGBG; Tack för att du meddelade priset men trist att du inte kunde få den hjälp du behövde. Är det ryggen eller foglossning du har problem med? Själv är det ryggen för min del, ett konstigt parti endast som värker ständigt i alla dess ställningar så jag måste byta ställning varje minut ungefär. Sittande, liggande, ståendes, gåendes m.m. ja you name it -samma ilande smärtande känsla. suck vad trött man blir alltså
    För min deö är det foglossning, höftledsinflammation och ischias. Urk så jobbigt, men lill-tjejen är värd det.

Vad jobbigt dte verkar med ryggont , hoppas det försvinner snart, eller åtminstone går att lindra.

Hoppas att du får ett träningsschema som kan hjälpa dig! Synd att det är sommartid bara, för för min del så ställde det ju till problem, men träning kan man ju göra även då sjukgymnasterna är på semester. Det är ett väldigt trevligt ställe iallafall, fräsch o trelig personal.
    ~~ * Vecka 30 * ~~
Svar på tråden sjukgymnast "Fungera" i Göteborg?