• bebis08

Hundpensionat nära Kolmården?

Hej!
    Vi tänkte besöka Kolmården veckan efter midsommar när vi drar iväg på semestern.
    Men vi behöver hundpassning till våra tre juveler och söker efter ett trevligt hundpensionat i närheten.
    Någon som har ett bra tips?

Tack på förhand!

Triss i tjejer + Pyret i magen BF 29/9-08 ---> www.elmida.se
  • Svar på tråden Hundpensionat nära Kolmården?
  • majjssan

Jag vet inget pensionat, men vi hyrde en lite stuga ca 1/5 halvmil från djurparken.Stugan låg på landet och det fanns skog och åkrar som närmaste granne.
    Tyvärr minns jag inte vad området hette men jag vet att stugan finns att hyra via stuguthyrning.
    Ett alternativ om hundarna kan vara ensamma.

• bebis08

Nä vi hoppar över Kolmården...
    Jag har mailat dem och frågat efter tips, men inte fått svar... Det är lite dåligt tycker jag. Det kan ju inte bara vara vi som vill ha vovvevakt....

Vi åker till Öland ist, och så tar vi Ölands Djurpark! Där är vovvarna välkomna annars så har de ett eget "dagis" där man kan hyra en hundgård för 60:-/dag!

• bebis08
    majjssan skrev 2008-06-13 14:38:28 följande:
    Jag vet inget pensionat, men vi hyrde en lite stuga ca 1/5 halvmil från djurparken.Stugan låg på landet och det fanns skog och åkrar som närmaste granne.Tyvärr minns jag inte vad området hette men jag vet att stugan finns att hyra via stuguthyrning.Ett alternativ om hundarna kan vara ensamma.
    Vi åker ju med husvagn, så hyra stuga känns lite knepigt...
    Och sen lämnar jag INTE hundarna en HEL dag själva!
  • Sexymala

Kolmården har också ett dagis! Vi lämnade vår hund där en dag när vi var på safariet o i parken. Det var iofs ett par år sedan... Men det dagiset låg precis vid safariet!!

• bebis08
    Sexymala skrev 2008-06-15 22:03:57 följande:
    Kolmården har också ett dagis! Vi lämnade vår hund där en dag när vi var på safariet o i parken. Det var iofs ett par år sedan... Men det dagiset låg precis vid safariet!!
    Nä, de har inget dagis längre....
  • Sexymala

verkar som det är borttaget ja.. trist!
    Ingen släkt eller bekant som kan passa hunden en vecka?

• bebis08
    Sexymala skrev 2008-06-15 22:06:42 följande:
    verkar som det är borttaget ja.. trist!Ingen släkt eller bekant som kan passa hunden en vecka?
    Som jag skrev, vi struntar i Kolmården.
    Våra hundar är våra familjemedlemmar och ska självklart vara med på semestern.
    Vi har fyra vovvar, så hundvakt är inte såååå bara heller :)
  • 8Viola2

bebis08: Det finns hunpensionat i Norrköping.
    De som fanns i närheten av parken kan inte ta emot fler hundar än de som de redan har.

• majjssan
    bebis08 skrev 2008-06-15 22:03:28 följande:
    Vi åker ju med husvagn, så hyra stuga känns lite knepigt...Och sen lämnar jag INTE hundarna en HEL dag själva!
    Snälla du jag har väl inte sagt att du ska lämna dom ensamma en hel dag heller!
    Du kan faktisgt gå ut från Kålmorden och återkomma igen under hela dagen.
    Vilken attityt du har!!!!
  • 8Viola2
    majjssan skrev 2008-06-15 22:20:17 följande:
    Snälla du jag har väl inte sagt att du ska lämna dom ensamma en hel dag heller!Du kan faktisgt gå ut från Kålmorden och återkomma igen under hela dagen.Vilken attityt du har!!!!
    Campingen ligger bara 5km ifrån..man kan åka dit under dagen för en promenad.
    Om man vill göra så!
  • bebis08
    8Viola2 skrev 2008-06-15 22:22:14 följande:
    Campingen ligger bara 5km ifrån..man kan åka dit under dagen för en promenad.Om man vill göra så!
    Nu är det ju så att om det är 20 grader varmt ute och sol så steks hundarna i en husvagn.....
    Och att lämna dem ensamma en hel dag för nån kort prommis gör jag inte.

Det spelar ingen roll nu iaf, för vi åker inte till Kolmården.
  • 8Viola2
    bebis08 skrev 2008-06-15 22:25:37 följande:
    Nu är det ju så att om det är 20 grader varmt ute och sol så steks hundarna i en husvagn.....Och att lämna dem ensamma en hel dag för nån kort prommis gör jag inte.Det spelar ingen roll nu iaf, för vi åker inte till Kolmården.
    Nej det blir nog för varmt i den med även om man kan ha öppet helt.
    Hoppas du/ni får en sommar iaf!
  • bebis08
    8Viola2 skrev 2008-06-15 22:27:59 följande:
    Nej det blir nog för varmt i den med även om man kan ha öppet helt.Hoppas du/ni får en sommar iaf!
    Nä öppet törs vi ju inte ha, tänk om nån stjäl dem.....
    Det blir nog bra iaf, jag tror barnen uppskattar Ölands Djurpark lika mkt :)
  • 8Viola2
    bebis08 skrev 2008-06-15 22:30:46 följande:
    Nä öppet törs vi ju inte ha, tänk om nån stjäl dem.....Det blir nog bra iaf, jag tror barnen uppskattar Ölands Djurpark lika mkt :)
    Ja det tror jag med!

Tycker det är jättesynd att de inte har hunpassningen kvar i parken som förr.
    Hade nog varit trevligt att jobba där
  • logg81

Bråvalla hundcenter tror jag har pensionat. Ligger i Norrköping, bara 2-3 mil från parken... (O jag som bor i Norrk o har jobbat i parken har ingen aning om hur långt det är emellan... ) Tror det ska finnas ett par till i stan men det är ju som sagt en liten bit att åka...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • logg81

äh... nu ser jag att ni inte ska åka... synd... för det är mycket fint i Kolmården...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Sexymala

Du har lite tråkig ton i dina svar tycker jag TS. Men jättebra att ni bestämt er för något iaf!

Vår hund var också vår familjemedlem, men om vi absolut inte kunde lösa att hon var med, fick hon vara hos farmor och farfar och gå långa sköna promenader varje dag! (det gjorde hon ju annars också iofs!) Som längst var hon nog där 1 vecka eller något då mamma och pappa var i fjällen och absolut inte kunde ha henne med på hotellet.

Sen är det självklart lite jobbigt att lämna bort 4 st hundar till ngn, men jag missade att du hade så många hudar. Därav mitt tidigare svar!

• bebis08
    Sexymala skrev 2008-06-16 14:13:02 följande:
    Du har lite tråkig ton i dina svar tycker jag TS. Men jättebra att ni bestämt er för något iaf!Vår hund var också vår familjemedlem, men om vi absolut inte kunde lösa att hon var med, fick hon vara hos farmor och farfar och gå långa sköna promenader varje dag! (det gjorde hon ju annars också iofs!) Som längst var hon nog där 1 vecka eller något då mamma och pappa var i fjällen och absolut inte kunde ha henne med på hotellet. Sen är det självklart lite jobbigt att lämna bort 4 st hundar till ngn, men jag missade att du hade så många hudar. Därav mitt tidigare svar!
    Det är ju det som är problem med text.  Man läser och betonar på ett sätt och det uppfattas olika av olika personer.
    Och jag betonade två ord i ett endaste inlägg.....
    Och det jag svarade dig med hade t.o.m. en glad liten gubbe, så "tråkig ton" är ju upp till var och en....
    Synd att folk ska missuppfatta en så....
  • Sexymala
    bebis08 skrev 2008-06-16 14:46:02 följande:
    Det är ju det som är problem med text.  Man läser och betonar på ett sätt och det uppfattas olika av olika personer.Och jag betonade två ord i ett endaste inlägg.....Och det jag svarade dig med hade t.o.m. en glad liten gubbe, så "tråkig ton" är ju upp till var och en....Synd att folk ska missuppfatta en så....
    Okej, missade den glada gubben. Är inte så van vid endast :) är mer inne på , men som sagt. Det uppfattas olika.
Svar på tråden Hundpensionat nära Kolmården?